حمل 21, 1401 13:55 Asia/Kabul
  • دشمن با بهترین هواپیماهای خود جرات جسارت به مرزهای ایران را ندارد
    دشمن با بهترین هواپیماهای خود جرات جسارت به مرزهای ایران را ندارد

 فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : دشمن با بهترین هواپیماهای خود جرات جسارت به مرزهای ایران را ندارد.

به گزارش رادیو دری،  "  امیر صباحی فرد "  فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بومی سازی سامانه های پدافندی موجب ناتوانی دشمن و شکست انحصار ساخت آنها شده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی در بازدید از مرکز آموزش پدافند هوایی اراک گفت: درحالیکه  در زمان صلح هستیم، باید با هوشیاری  بیشتر آسمان کشور را ۲۴ ساعته و در ۳۶۰ درجه رصد کنیم تادشمن با وجود بهره مندی از بهترین هواپیماها و تجهیزات، جرأت جسارت به مرزهای ایران  را نداشته باشد.
پیش از این امیر سرتیپ دوم ستاد علی دلاوری، معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش نیز گفته بود : ۹۰ درصد تجهیزات نظامی در اختیار نیروی پدافند هوایی ارتش بومی است.
صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران،  از آغازین نقطه خودکفایی در طراحی و ساخت سامانه های پدافندی تا به امروز توانسته اند به پیشرفته ترین دستاوردها دست پیدا کنند.

طراحی و ساخت سامانه برد بلند باور ۳۷۳ در در مدت زمان کمتر از ۱۰ سال، نشان از بلوغ کامل آن دارد.

ساخت چنین سامانه ای که در تراز پیشرفته ترین سامانه های پدافندی جهان قرار دارد، نشان می دهد  ایران دیگر به خودکفایی رسیده و به هیچ کشوری متکی نیست. 

توانمندی‌ های زیادی در نیروی پدافند هوایی ارتش ایران وجود دارد

کلیدواژه