قوس 03, 1395 09:09 Asia/Kabul
  • ماموریت ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران در اقیانوس اطلس جنوبی

امیر دریادار دوم سید امید گلستانه، فرمانده ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش ایران از ابلاغ پیام صلح و دوستی این ناوگروه به کشورهای حاشیه اقیانوس‌های هند و اطلس جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر دریادار دوم سید امید گلستانه روز سه شنبه گفت: درچارچوب اجرایی شدن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و ابلاغ پیام صلح و دوستی و نیز تحکیم روابط بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه اقیانوس هند و اقیانوس اطلس جنوبی، ناوگروه 44 ماموریت خود را آغاز کرده است.

 فرمانده ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش ایران افزود: این ناوگروه متشکل از ناوشکن الوند و ناوپشتیبانی کننده بوشهر به همراه یک فروند بالگرد Ab212  از حدود دو ماه پیش ماموریت خود را از بندر عباس شروع کرده است.

امیر دریادار گلستانه گفت: ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش ایران پس از حضور در خلیج عدن و اطمینان از برقراری امنیت برای ناوگان تجاری و نفتکش ایران در آن منطقه، مسیر خود را به سمت شرق قاره آفریقا تغییر و پس از چهار روز اقامت در بندر دارالسلام کشور تانزانیا و ملاقات با مسوولان لشگری این کشور دریانوردی خود را به سمت جنوب قاره آفریقا ادامه داد.

فرمانده ناوگروه 44 نیروی دریایی ارتش ایران افزود: این ناوگروه پس از حضور در آب‌های آزاد اقیانوس اطلس با رعایت همه قوانین بین المللی دریانوردی اقدام به گشت زنی کرد و در مسیر برگشت به بندر دوربان آفریقای جنوبی وارد و در اسکله‌های پیش بینی شده پهلو گرفت.
 

کلیدواژه