مجوز آمریکا به "ایرباس" برای فروش 106 فروند هواپیما به ایران
(last modified 1395-09-03T04:42:33+00:00 )
قوس 03, 1395 09:12 Asia/Kabul
  • مجوز آمریکا به

منبعی از مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت هواپیمایی ایرباس برای فروش 106 فروند هواپیما به ایران خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز؛ یک منبع آشنا با موضوع فروش هواپیماهای مسافربری "ایرباس" به ایران روز سه شنبه اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت فرانسوی ایرباس مجوز داده تا 106 فروند هواپیمای مسافربری را به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بفروشد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا این مجوز را روز دوشنبه صادر کرده است.
 
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم روز سه شنبه نوشت: با وجود تلاش قانونگذاران آمریکا برای ایجاد مانع در تجارت با ایران، شرکت ایرباس فرانسه مجوز دولت آمریکا را درباره فروش بیش از 100 فروند هواپیما به ایران دریافت کرده است.

شرکت ایرباس در فرانسه مستقر بوده، اما چون دست‌کم 10 درصد قطعات به کار رفته در ایرباس ساخت آمریکا است این شرکت باید اجازه این کشور را برای فروش این هواپیماها به ایران داشته باشد.

مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که مانع از فروش هواپیمای مسافربری به ایران می‌شود. این در حالی است که بر اساس برجام، تحریم‌ها ضد ایران باید به طور کامل لغو شود، اما آمریکا همواره آنان را حفظ کرده است. 

 

کلیدواژه