حمل 22, 1401 16:40 Asia/Kabul
  • تجارت پایاپای، راهی برای تقویت مناسبات تجاری ایران، افغانستان و پاکستان
    تجارت پایاپای، راهی برای تقویت مناسبات تجاری ایران، افغانستان و پاکستان

رئیس اتاق صنعت و بازرگانی اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا با استقبال از تصمیم پاکستان برای آغاز تجارت پایاپای (تهاتر) با ایران و افغانستان، این اقدام را برای تقویت مناسبات تجاری سه جانبه سودمند دانست.

به گزارش رادیو دری،«افتخار علی مالک» رئیس اتاق صنعت و بازرگانی اتحادیه همکاری های منطقه ای جنوب آسیا که برای هیاتی از بازرگانان در اسلام آباد سخن می گفت، تصمیم پاکستان برای صدور مجوز واردات و صادرات در قالب تجارت پایاپای با دو همسایه خود را مورد تحسین قرار داد و تاکید کرد که این مساله، اهمیت بالایی در زمینه ارتباط تجاری منطقه ای و تقویت ارز خارجی دارد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد ساز و کار مناسبی برای تجارت متقابل به طور مشترک از سوی ایران، افغانستان و پاکستان به اجرا درآید.

«شهزاد علی مالک» عضو هیات یاد شده و رئیس سابق اتاق لاهور و رئیس انجمن صادرکنندگان برنج پاکستان نیز گفت این تصمیم، فرصت فراوانی برای صادرات ما به ایران به ویژه صادرات برنج فراهم می کند.

وی از بخش خصوصی به ویژه اتاق های منطقه ای خواست برای استفاده کامل از این فرصت بزرگ، رو به جلو حرکت کنند.

وزارت بازرگانی پاکستان هفته گذشته برای تقویت تجارت دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران، قانون و ضوابط برای عملیاتی کردن "سازوکار تهاتر" میان ۲ کشور را تصویب و صادر کرد.

 

کلیدواژه