رهبر معظم انقلاب: دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می کند
(last modified 1401-01-23T15:24:38+00:00 )
حمل 23, 1401 19:54 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می کند
    رهبر معظم انقلاب: دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به جهت‌گیری خوب دیپلماسی کشور تأکید کردند: مسوولان مطلقاً معطّل مساله هسته‌ای نشوند و بر اساس واقعیات کشور برنامه‌ریزی و برای حل مشکلات اقدام کنند.

به گزارش رادیو دری، "حضرت آیت‌الله خامنه‌ ای "  رهبر معظم انقلاب اسلامی  امروز (سه‌ شنبه)  در دهمین روز از ماه مبارک رمضان، در  دیدار سران قوا و جمعی از مسوولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند مذاکرات هسته ای در وین خطاب به مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کردند: در برنامه‌ریزی‌های کاری مطلقاً معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید و کار خودتان را جلو ببرید؛ این طور نشود که اگر مذاکرات به نتایج مثبت یا نیمه مثبت یا منفی رسید، در کار شما خللی ایجاد شود؛ کار خودتان را بکنید و بر اساس وضع فعلی برنامه ریزی کنید.

 ایشان مسوولان مذاکرات را، انقلابی، متدیّن و پر جدّ و جهد خواندند و گفتند: طرف مقابل که بدعهدی کرد و از برجام خارج شد الان احساس درماندگی و بن بست می‌کند اما نظام اسلامی که با اتکای به مردم از مشکلات زیادی عبور کرده است، از این مرحله هم عبور خواهد کرد.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کردند: هیات مذاکره‌کننده ایران تا اینجا در برابر زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل مقاومت کرده است و ان‌شاءالله (این مقاومت) ادامه پیدا خواهد کرد.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اضافه کردند: نقد کارهای مسوولان هم اشکالی ندارد، اما نقد با نگاه خوش‌بینانه و خالی از سوءظن باشد. نباید نسبت به کسی که در وسط میدان و خط مقدم حضور دارد سوءظن داشت. البته این را من در همه دولت‌ها گفته‌ام که نقد باید با خوش‌بینی باشد و مردم را ناامید نکند. 

 

رهبر انقلاب: منظومه قدرت جمهوری اسلامی، ایران را به الگوی جذاب ملت ها تبدیل کرده است

 رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین همه مسائل کشور را قطعاً قابل حل خواندند و با تبیین ابعاد مختلف شعار سال تأکید کردند: منظومه قدرت جمهوری اسلامی و دستاوردهای گوناگون آن در بخش‌های مختلف، ایران را به الگویی جذاب برای ملت ها تبدیل کرده است.

 حضرت آیت الله خامنه ای رسیدن به خودکفایی در برخی موارد از جمله تولید 6 نوع واکسن کرونا، بدهی خارجی نزدیک به صفر و پیشرفت‌های علمی و صنعتی و فناوری در حوزه‌های مختلف را از نشانه‌های موفقیت جمهوری اسلامی ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: یک نمونه دیگر از موفقیت‌ها، پیش رفتن صحیح و روانِ جریان مدیریت کشور است و برخلاف برخی کشورهای دیگر و با وجود همه دشمنی‌ها، مدیریت کشور به صورت قانونی و بدون نیاز به اقدامات خارج از روال، دست به دست شده است.

ایشان تصریح کردند: این دستاوردها و موارد دیگر همچون گسترش عمق راهبردی و نفوذ معنوی ایران در منطقه، جمهوری اسلامی را به یک نمونه جذاب تبدیل کرده است.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: دشمن براساس طمع‌ورزی‌های خود، حرفهای یأس‌آوری را بیان می‌کند که قبلاً هم از اینگونه مطالب بیان می‌شد اما نادرستی همه آن مطالب بعدها به اثبات رسید مانند سخنان صدام هنگام آغاز جنگ تحمیلی و وعده فتح یک‌هفته‌ای تهران و یا سخنان چند سال قبل یک دلقک امریکایی که گفته بود کریسمس را در تهران جشن می‌گیریم.

 حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اینکه امریکایی‌های مغرور صریحاً اعتراف می‌کنند که فشار حداکثری علیه ایران شکست خفت بار خورده است، موضوع بسیار مهمی است که نباید فراموش شود.

 

تجلیل رهبر معظم انقلاب از بیداری و شجاعت ملت فلسطین و یمن

رهبر فرزانه انقلاب در ادامه با تمجید از بیداری و تحرکات جوانان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی گفتند: این تحرکات نشان داد فلسطین برخلاف تلاش امریکا و پیروانش زنده است و به فضل الهی پیروزی نهایی از آن مردم فلسطین خواهد بود.

 حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تمجید از شجاعت مردم مظلوم یمن در توصیه‌ای دلسوزانه و خیرخواهانه به مسوولان سعودی گفتند: چرا به جنگی که می دانید احتمال پیروزی در آن  ندارید ادامه می دهید؟ راهی پیدا کنید و خود را از این معرکه خارج کنید.

ایشان، آتش‌بس اخیر در یمن را خیلی خوب خواندند و افزودند: اگر این توافق به معنای واقعی کلمه اجرا شود می‌تواند ادامه یابد و بدون تردید مردم یمن به برکت همّت، شجاعت و ابتکار عمل خود و رهبرانشان پیروزند و خداوند هم به این مردم مظلوم کمک خواهد کرد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای: استغفار در میدان های ملی ما را به توفیقات بزرگ می رساند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سخنان خود فرمودند: استغفار در میدانهای ملی و در میدانهای بزرگ اجتماعی، کارکرد و تأثیر دارد و ما را به توفیقات بزرگ می رساند. 

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و مساله‌ طلب مغفرت الهی در این ماه فرمودند: نگاهمان  به استغفار این نباشد که فقط مثلاً برای گناهان شخصی و برای شستشوی دل خودمان استغفار کافی است، نه؛ استغفار در میدانهای ملی و در میدانهای بزرگ اجتماعی، کارکرد و تأثیر دارد و ما را به توفیقات بزرگ می رساند. 

در دهمین روز از ماه مبارک رمضان، عصر امروز (سه‌ شنبه) سران قوا و جمعی از مسوولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم  انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب: کوتاه آمدن در مقابل آمریکا، ضربه به قدرت سیاسی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی: آمریکا امروز از جایی ضربه می‌خورد که هرگز آن را محاسبه نکرده است

کلیدواژه