حمل 25, 1401 18:43 Asia/Kabul
  • رئیس خبرگزاری صدای افغان: هدف دشمن، جدایی مردم افغانستان از ایران است
    رئیس خبرگزاری صدای افغان: هدف دشمن، جدایی مردم افغانستان از ایران است

رئیس خبرگزاری صدای افغان تاکید کرد: هدف مستقیم دشمن این است که ایران را از مردم افغانستان جدا کند و باعث جلوگیری از استقلال این کشور شود. 

به گزارش رادیو دری؛ "سید عیسی حسینی مزاری " رئیس خبرگزاری صدای افغان در نشست هم‌اندیشی فعالان مهاجر افغانستانی  پیرامون تحولات اخیر بین ایران و افغانستان  با اشاره به نیازهای افغانستان در زمینه‌های فرهنگی و آموزشی گفت: افغانستان به شدت نیاز به ارتقای فرهنگ بومی و فرهنگ در عرصه‌های مختلف در زمینه سیاسی، آموزشی، اجتماعی و دارد و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه‌ها می‌تواند کمک‌های بسیار بزرگی به ملت افغانستان داشته باشد.

رئیس خبرگزاری صدای افغان با اشاره به راهکارهای مقابله با توطئه دشمن، افزود: ملت‌های ایران و افغانستان باید هوشیار شوند و به راحتی گول غرب و تولید محتواهای جعلی را نخورند.  

"حسینی مزاری " همچنین گفت :  نمایندگی‌های ایران در افغانستان در خطر هستند و  اگر امنیت این نمایندگی‌های فراهم نشود، نمی توان توقع همکاری از جمهوری اسلامی ایران داشت. 

نشست هم‌اندیشی فعالان مهاجر افغانستانی پیرامون تحولات اخیر بین ایران و افغانستان با عنوان «ایران‌هراسی در افغانستان و افغانستان‌هراسی در ایران» امروز  در خبرگزاری صدای افغان (آوا) در تهران برگزار شد.

شماری از بدخواهان روابط ایران و افغانستان تحت تاثیر القائات تفرقه‌افکنانه مشکوک دشمنان دو کشور در شبکه‌ های اجتماعی  روز دوشنبه مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و کنسولگری ایران در هرات تجمع و اقدام به سنگ‌پرانی کردند.

این افراد بعد از حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هرات، علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل این ساختمان ، دوربین های امنیتی آن را نیز شکستند.

در همین زمینه  تجمع بزرگ مردم افغانستان با شعار «نه به فتنه انگیزان؛ افغانستانی- ایرانی، اتحاد اتحاد- ما باهم برادریم» مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد .

سخنرانان بزرگداشت دو شهید حرم رضوی: حوادث اخیر بر روابط ایران و افغانستان اثری ندارد

تحلیلگر سیاسی: دوستی مردم افغانستان و ایران پابرجا خواهد ماند

کلیدواژه