حمل 30, 1401 09:33 Asia/Kabul
  • تجمع اعتراضی دانشجویان ایرانی مقابل سفارت سوئد
    تجمع اعتراضی دانشجویان ایرانی مقابل سفارت سوئد

جمعی از دانشجویان ایرانی در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم مقابل سفارت سوئد در تهران تجمع کردند.

روز جمعه گروهی از جریان راست افراطی در سوئد یک جلد قرآن کریم را به آتش کشیدند.

به گزارش رادیو دری، دانشجویان ایرانی در این تجمع با در دست داشتن دست نوشته هایی، مجازات عاملان آتش زدن قرآن کریم را خواستار شدند.

تجمع کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی چون «خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و « دانشجوی مسلمان حامی دین و قرآن» اعتراض خود را به اقدامات ضداسلام و اهانت به قرآن اعلام کردند.

دانشجویان ایرانی در پایان این تجمع، با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اهانت آشکار و وقیحانه به اعتقادات مسلمین و ساحت مقدس قرآن کریم تصریح کردند، سال‌ها است که سران جریان‌های ضد اسلامی و نژادپرست با پشتیبانی و راهبری صهیونیست جهانی با نفوذ در مراکز قدرت به دنبال پیاده کردن نقشه‌های شوم خود هستند و هر بار با بهانه‌های واهی به‌دنبال اهانت به مقدسات اسلامی و سخت کردن شرایط زندگی مسلمین در کشورهای غربی هستند.

این بیانیه می افزاید، در حالی که در بند ۳ ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق‌مدنی و سیاسی، احترام به عقاید به عنوان یکی از مصادیق احترام به حقوق یا حیثیت دیگران ذکر شده است، با این حال جای تعجب است که نهادهای داعیه‌دار حقوق بشر همواره در مقابل هتک حرمت اسلام و مسلمین سکوت می‌کنند.

دانشجویان ایرانی در این بیانیه تاکید کردند، نور قرآن هرگز خاموش شدنی نیست و اسلام روز‌ به روز سرزنده‌تر و بالنده‌تر رشد و گسترش خواهد داشت.

کلیدواژه