حمل 31, 1401 18:42 Asia/Kabul
  • میزبانی مردم سیستان وبلوچستان ایران از روزه داران مهاجر افغانستانی
    میزبانی مردم سیستان وبلوچستان ایران از روزه داران مهاجر افغانستانی

مردم استان سیستان وبلوچستان ایران در ضیافت افطار از روزه داران مهاجر افغانستانی پذیرایی کردند.

به گزارش رادیو دری؛  منصور سعیدی مدیرکل امور اتباع و مهاجران استانداری سیستان وبلوچستان ایران گفت: میزبانی از مهاجران افغانستانی در  ۴۳ سال و‌هم زیستی مسالمت امیز، از موارد نزدیکی دوملت با یکدیگر است.

سعیدی با بیان اینکه عوامل وحدت زا بین دوملت ایران و افغانستان زیاد است افزود: این دو ملت در کنار یکدیگر در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق با ایران و در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به خصوص در سوریه شهدای مشترکی داشته اند.

جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی بوده و اکنون دستکم  ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند. 

تحولات اخیر در افغانستان نیز سبب شد که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند و جمهوری اسلامی ایران علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و بدون  کمک های بین المللی، هیچ مانعی برای ورود آنان ایجاد نکرد و میزبان شایسته برای این مهاجران بوده است. 

در هفته‌های اخیر اقداماتی برنامه‌ریزی شده از سوی دشمنان برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی  در ایران و افغانستان در حال پیگیری است که از طریق ایران هراسی و افغانستان هراسی انجام می شود؛ اخبار ساختگی و گاه قدیمی از هجوم مهاجران افغانستانی به سمت ایران و یا انتشار اخبار کذب پیرامون دستگیری گروه‌هایی از اتباع افغانستانی که در حال برنامه‌ریزی برای اقدامات تروریستی در شهرهای مختلف ایران بودند، نمونه هایی از توطئه های دشمنان است.

اما پیوندهای فرهنگی، دینی و تاریخی دو ملت ایران و افغانستان به عنوان دو کشور همسایه ، گسترده تر و عمیق تر از آن است که با چنین توطئه هایی از سوی دشمنان از بین برود.

آمادگی ایران برای تداوم ارائه خدمات درمانی به اتباع افغانستانی

وقتی انفجار در کابل، چشمهای هنرمند ایرانی را در تهران به اشک می نشاند...

 

کلیدواژه