ثور 08, 1401 16:42 Asia/Kabul

وزیر کشور (داخله) ایران گفت: آغوش گرم ایران همواره برای پذیرش پناهندگان و مهاجران باز بوده و تلاش شده است امنیت و آسایشی به آنان داده شود.

به گزارش رادیو دری، احمد وحیدی وزیر داخله ایران در حاشیه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از فجایعی که رژیم آمریکا در افغانستان ایجاد کرد و مشکلاتی که برای مردم افغانستان پیش آمد و حکومت جدیدی در این کشور ایجاد شد، شاهد سرازیر شدن شمار زیادی از مردم افغانستان به سمت مرزها بودیم، چون جمهوری اسلامی را نقطه امنی می دانستند.

احمد وحیدی گفت: درخواست ما  از عزیزان افغان این بود که به داخل ایران نیایند و در داخل مرزهای افغانستان ساماندهی شوند، ولی گروه های زیادی از آنان داخل کشور شدند و ما به لحاظ مسائل انسانی صلاح نبود که با آنان تند برخورد کنیم.

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌های رسانه ای درمورد میزبانی ایران از مهاجران افغانستانی تصریح کرد: اگر چه رسانه های مغرض تلاش کردند صحنه های ساختگی شکل دهند و به افکار عمومی افغانستان القا کنند که در ایران با برخی از مهاجران، برخوردهای بدی صورت گرفته است، ولی اغلب این کلیپ ها نادرست ود.

 

ایران سرشماری اتباع خارجی را در دستور کار قرار داده است

وزیر امور داخله ایران گفت: این وزارتخانه شناسایی گسترده و سرشماری اتباع خارجی از جمله افغانستانی‌های مقیم ایران را در دستور کار دارد.

وحیدی افزود: مهاجران افغان باید به دفاتر خدمات دولت و پلیس +۱۰ مراجعه کنند تا ساماندهی شوند.

وی اظهار کرد: در مهلتی که  اعلام خواهد شد اتباع خارجی از جمله افغانستانی ها باید مراجعه و فرم های مربوط را پر کنند تا بر اساس آن خدمات دریافت کنند.

تاکید سفارت ایران در کابل بر ورود قانونی اتباع افغانستانی به ایران

 اجرای طرح واکسیناسیون کرونا برای اتباع افغان در ایران

کلیدواژه