اسد 06, 1395 09:10 Asia/Kabul
  • حسن روحانی
    حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران، وحدت شیعه و سنی را از اصول بنیادین تفکر سیاسی انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تفرقه‌هایی که در سال‌های اخیر با کشتار و خشونت به نام اسلام دنبال شده، دشمن ساخته و درچارچوب اجرای توطئه اسلام هراسی است.

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به سالگرد پذیرش قطعنامه 598 و عملیات مرصاد، خاطرنشان کرد: فاصله یک ماهه تصمیم شجاعانه امام خمینی (ره) در پذیرش قطعنامه تا پایان جنگ و آتش بس دارای اهمیت زیادی در انقلاب اسلامی بوده و درک درست آن مقطع زمانی ضروری است.

روحانی تصریح کرد: در حالی که ایران آتش بس را پذیرفته بود، دشمن بعثی با همراهی عوامل مزدور منافق و توهم پیروزی، بر حملات خود افزود، اما فداکاری رزمندگان در جنوب و عملیات مرصاد در غرب و شکست خفت بار آنان نشان می‌دهد، دشمن در برابر یکپارچگی ملی، هماهنگی نیروهای مسلح و رهبری مقتدرانه با سیلی سخت مواجه خواهد شد.

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر این که پایان جنگ هشت ساله تحمل شده عراق به ایران با افتخار و اقتدار همراه بود، یاد همه شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی‌داشت و با آرزوی شفای عاجل برای جانبازان سرافراز، برای خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران، سلامتی و اجر مسألت کرد.

کلیدواژه