تاکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت نسل دارای هویت ملی برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی
(last modified 1401-02-21T10:03:01+00:00 )
ثور 21, 1401 14:33 Asia/Kabul
  • تاکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت نسل دارای هویت ملی برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی
    تاکید رهبر معظم انقلاب بر تربیت نسل دارای هویت ملی برای تحقق تمدن شکوفای اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی، آموزش‌وپرورش را تربیت‌کننده نسلی تمدن‌ساز خواندند و گفتند: نسل نوجوان و جوان، باید دارای هویت ملی و اسلامی- ایرانی، معتمد به نفس، مقاوم، آگاه از اندیشه‌های امام و آرمانها، دانشمند و کارآمد پرورش یابد.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در دیدار صدها نفر از معلمان و فرهنگیان ایران، با اشاره به هدف بلند مدتِ ایجاد تمدن نوین و شکوفای اسلامی تصریح کردند: منابع انسانی، زیرساخت هر تمدنی به شمار می‌رود و برپاکنندگان تمدن نوین اسلامی نسلی هستند که اکنون در اختیار معلمان قرار دارند، بنابراین اهمیت و ارزش کار معلمی را باید از این زاویه درک کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: این نسل با این هدف بسیار بزرگ باید دارای هویت ایرانی- اسلامی، اعتقادات محکم و عمیق، دارای اعتماد به نفس، خودساخته، هوشیار در برابر تمدن‌های منسوخ شده شرق و غرب، دانشمند و کارآمد باشد تا بتواند آن تمدن عظیم را شکل دهد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تربیت عناصر برجسته در آموزش‌وپرورشِ بعد از انقلاب افزودند: به برکت تلاش معلمان در چهار دهه اخیر، عناصری کارآمد در عرصه‌های مختلف رشد یافته‌اند اما کافی نیست و برای آن تمدن شکوفا، باید این‌گونه پرورش‌ها فراگیر شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی درک ارزش ایستادگی و مقاوم بودن را از نیازهای دانش‌آموزان دانستند و گفتند: در جهانی که هر کس، چه شرق چه غرب، زور می‌گوید، نسل آینده باید ارزش و اهمیت ایستادگی را از هم‌اکنون بیاموزد تا در پرتو این آموزه‌ها تمدن‌ساز شود و ملت و کشور را عزتمند سازد.

رهبر معظم انقلاب: کارگران در صف مقدم مقابله با دشمن ایستادند

 

 

کلیدواژه