دیدار مقامات نظامی ایران و طالبان در تایباد: همکاری امنیتی در مرزها افزایش می یابد
(last modified 1401-02-22T12:58:51+00:00 )
ثور 22, 1401 17:28 Asia/Kabul
  • دیدار مقامات نظامی ایران و طالبان در تایباد: همکاری امنیتی در مرزها افزایش می یابد
    دیدار مقامات نظامی ایران و طالبان در تایباد: همکاری امنیتی در مرزها افزایش می یابد

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نماینده طالبان در ساماندهی امور مرزی با این کشور در دیداری در تایباد بر افزایش همکاری ها برای ارتقای امنیت مرزهای مشترک دو کشور تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، سردار «قاسم رضایی»  در دیدار «مولوی شبیر احمد» رئیس کارگروه وزارت دفاع افغانستان  و نماینده طالبان در ساماندهی امور مرزی با ایران  بر لزوم مبارزه مشترک با گروه تروریستی داعش تاکید کرد و گفت: داعش دشمن مشترک دو ملت ایران و افغانستان و مبارزه و نابودی این گروه نیز از اهداف مشترک هر دو کشور است و هر دو ملت  در این راه شهدایی را تقدیم اسلام ناب محمدی (ص) کرده‌اند.

جانشین فرمانده کل انتظامی ایران استکبارستیزی را از وجوه مشترک ملت ایران و افغانستان خواند و افزود: تلاش هر دو کشور باید بر انسجام و اتحاد متمرکز شود تا با مدیریت و تدبیر در مورد حوادث کوچک، اجازه بزرگنمایی این حوادث را به دشمنان ندهیم و از سوء استفاده آنان جلوگیری کنیم.

رضایی با بیان اینکه مرزهای ما خاکی است ولی دین و فرهنگ ما مرز ندارد گفت: اراده ملت و دولت ایران بر حمایت از کشور دوست و برادرمان افغانستان است.

او  برگزاری نشست‌های مشترک و دوسویه را در توسعه روابط و امنیت مرزها موثر دانست و افزود: گرفتن تصمیمات مناسب در حوزه مرزی، تقویت گشت‌های مشترک و تبادل دانش، اطلاعات و آموزش ها بین ایران و افغانستان به طور قطع، امنیت و آرامش هر دو ملت را تضمین خواهد کرد.

 

مولوی بشیر احمد: استکبار در صدد ایجاد تفرقه بین ایران و افغانستان است

در این دیدار رئیس کارگروه وزارت دفاع حکومت طالبان نیز داعش را دشمن مشترک دو ملت ایران و افغانستان دانست و اضافه کرد:  از آنجا که استکبار نتوانست از این طریق به دو کشور ضربه بزند در صدد است بین دو کشور همسایه و دوست تفرقه ایجاد کند.

"مولوی شبیر احمد"  تاکید کرد: ایران و افغانستان اجاره نخواهند داد که این توطئه ها به نتیجه برسد و اتحاد دو ملت نفوذ ناپذیر است.

وی  با قدردانی از مهمان نوازی ایرانیان گفت: ما لطف و کمک ایران را در دوران حمله آمریکا به افغانستان و دستگیری از مردم ستمدیده  کشورمان را از یاد نمی بریم.

اقامه نماز با حضور هیات طالبان در تایباد

در پایان هیات های ایران و افغانستان نماز ظهرو عصر را به صورت مشترک اقامه کردند.

شهرستان تایباد در استان خراسان رضوی ایران و در منطقه مرزی مشترک با افغانستان واقع شده است.

مقام طالبان: سیاست ما در قبال ایران، گسترش همکاری‌های همه جانبه مرزی است

وزیر کشور ایران: طالبان نیروهای خود در مرزها با ایران را توجیه کنند

کلیدواژه