ثور 24, 1401 16:31 Asia/Kabul
  • مذاکرات دوجانبه ایران و پاکستان برای افزایش تجارت
    مذاکرات دوجانبه ایران و پاکستان برای افزایش تجارت

سازمان توسعه تجارت ایران از مذاکرات دوجانبه برای افزایش تجارت مشترک میان ایران و پاکستان و استفاده از شیوه تهاتر در این همکاری‌ها خبر داد.

 دولت ایران در ماه‌های گذشته بارها اعلام کرده که به دنبال فعال کردن تمام ظرفیت‌های ممکن برای افزایش همکاری‌های اقتصادی مشترک با کشورهای همسایه است و در این بین یکی از شیوه‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد، تهاتر کالا در مرزهای مشترک خواهد بود.
یکی از کشورهایی که در ماه‌های گذشته مذاکراتی را برای نهایی کردن این شیوه تهاتری دنبال کرده پاکستان بوده و حالا بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت مذاکرات برای استفاده از این شیوه ادامه دارد.
به گزارش رادیو دری، «علیرضا پیمان‌پاک» معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار «رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در تهران در خصوص راه اندازی سه بازارچه مرزی بین دو کشور در آینده نزدیک به توافق رسید.
 توسعه حمل و نقل بین ایران و پاکستان و ایجاد شرکت‌های مشترک حمل و نقل و استفاده بهینه از کریدورهای شمال و جنوب و فرصت‌های جدیدی که در این عرصه ایجاد شده است، نیز مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.
دو طرف همچنین توافق کردند با تشکیل کمیته‌های فنی، موضوعات تهاتر و حمل و نقل را به صورت تخصصی مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.
بر اساس این گزارش، اخیرا دولت پاکستان، مکانیسم تهاتر بین دو کشور را در چارچوب همکاری‌های اتاق بازرگانی زاهدان و اتاق کویته تصویب کرده و این اولین باری است که دولت پاکستان اقدام به تصویب تهاتر می‌کند.

تجارت پایاپای، راهی برای تقویت مناسبات تجاری ایران، افغانستان و پاکستان

کلیدواژه