واکنش خطیب زاده به اظهارات مداخله‌ جویانه سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا
(last modified 1401-02-26T12:26:19+00:00 )
ثور 26, 1401 16:56 Asia/Kabul
  • واکنش خطیب زاده به اظهارات مداخله‌ جویانه سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا
    واکنش خطیب زاده به اظهارات مداخله‌ جویانه سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا

 سخنگوی وزارت امورخارجه ایران به اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا درباره تحولات اخیر در ایران و برخی مطالبات مردمی صورت گرفته در برخی از شهرهای ایران واکنش نشان داد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در پاسخ به پرسشی در باره توئیت اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره تحولات روزهای اخیر ایران تصریح کرد: این ذوق زدگی بیش از حد دولت آمریکا نشان می دهد کاری که دولت انجام می دهد یعنی مصون سازی اقتصاد ایران و مردمی سازی اقتصاد ایران موضوعی است که آمریکایی‌ها  را نگران کرده است.
خطیب زاده با بیان اینکه مسیر دولت ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌ها بی‌اثر کردن آنها، جدا کردن اقتصاد از دلار و مصون سازی اقتصاد قطعی است، گفت: ملت ایران فشار حداکثری را شکست داده و دولت موظف است که این مصون سازی را در حد نهایت خود انجام دهد.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: آمریکایی‌ها به جای دخالت‌ در امور دیگر کشورها که همواره باعث خجالت آنها نیز شده، بهتر است به حاکمیت ملی کشورها احترام بگذارند و تلاش کنند که برای یک بار یاد بگیرند که باید به ملت‌ها و کشورها احترام بگذارند.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه درباره مطالبات مردمی ایران در صفحه توئیترش نوشته بود: معترضان شجاع ایرانی پای حقوق خود ایستاده‌اند؛ مردم ایران حق دارند دولتشان را بازخواست کنند؛ آمریکا از حق آن‌ها برای تجمعات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان چه به شکل آنلاین و چه به شکل آفلاین (حضوری) و بدون ترس از خشونت و تلافی حمایت می‌کند.

ادعای جدید سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره برجام

کلیدواژه