قوس 06, 1395 09:23 Asia/Kabul
  • پیام رییس جمهوری ایران در پی شهادت زائران حسینی در عراق

رییس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: اقدام تروریست‌ها در شهر حله عراق و شهادت شماری از زائران حسینی، نشان دهنده عمق درماندگی آنان بود.

"حسن روحانی" رییس جمهوری ایران در پیامی با محکوم کردن اقدام عاملان انفجار تروریستی روز 5 شنبه در شهر حله در ولایت بابل عراق تاکید کرد: برگزاری باشکوه حماسه اربعین حسینی، گوشه‌ای از عظمت شیفتگی ملت عاشورایی بود که تروریست‌ها، آن را برنتافتند.

در پیام روحانی آمده است: عملیات تروریستی در حله عراق که به شهادت و مجروح شدن مظلومانه شماری از زائران حسینی از جمله تعدادی از ایرانیان منجر شد، قلوب همه مسلمانان به‌ویژه شیعیان را جریحه‌دار کرده است.

رییس جمهوری ایران در این پیام با درخواست از دولت عراق برای برخورد قاطعانه‌تر با عاملان  این جنایت، آمادگی دولت ایران را برای همکاری و همیاری در رسیدگی به آسیب‌دیدگان اعلام کرد.

روحانی در این پیام تاکید کرد: دولت ایران همچنان مصمم به مبارزه همه‌جانبه با تروریست‌ها و افراطیون است و جهان به زودی شاهد پیروزی نهایی مردم عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی و حامیان آنها خواهد بود.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین در این پیام با تسلیت به خانواده‌های شهدا، برای مجروحان عملیات تروریستی حله عراق شفای عاجل آرزو کرده است.

بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو بمب‌گذاری شده در یک پمپ‌بنزین در منطقه "الشوملی" شهر "الحله" مرکز ولایت بابل، جنوب بغداد، تاکنون 80  زائران حسینی (ع) شهید و شماری زخمی شدند.

تعدادی از شهیدان (دست‌کم 40 شهید) و مجروحان این جنایت وحشیانه که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته، ایرانی هستند. 

 

کلیدواژه