ثور 28, 1401 19:25 Asia/Kabul
  • صدور مدارک اقامتی موقت برای اتباع افغانستانی غیرمجاز در ایران
    صدور مدارک اقامتی موقت برای اتباع افغانستانی غیرمجاز در ایران

وزارت امور داخله ایران برای سرشماری دقیق و حضور قانونی مهاجران افغانستانی و پاکستانی در این کشور برای افراد بدون مدرک، مدارک اقامتی موقت صادر می کند.

به گزارش  رادیو دری، «صادق رضادوست» مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت داخله ایران گفته است:همه افراد بدون مدرک اقامتی افغانستان با شرکت در طرح سرشماری تا ۶ ماه برگه اقامت موقت دریافت می کنند.

رضادوست هشدار داد: افرادی که در طرح سرشماری اتباع خارجی شرکت نکنند، به‌عنوان اتباع غیرمجاز تلقی می‌شوند و مجبور خواهند شد این کشور را ترک کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت داخله ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور اتباع خارجی در استان‌های ممنوعه برای اقامت اتباع، مجاز نیست، تأکید می‌کنیم اتباع افغانستانی فاقد مدرک پس از ثبت‌نام در طرح سرشماری، یکی از استان‌های مجاز و مجاور را برای اقامت و اسکان انتخاب کنند، در غیر این صورت فرد غیرمجاز تلقی می‌شود و باید ایران را ترک کند.

بر این اساس تمام اتباع افغانستانی فاقد مدرک در همه استان‌های ایران به‌غیر از استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی می‌توانند تا 17 جوزا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و در این طرح ثبت نام کنند.

ثبت نام جدید اتباع افغانستانی فاقد مدرک در طرح سرشماری/ سرشماری تا ۱۷ جوزا ادامه دارد

کلیدواژه