جوزا 03, 1401 11:09 Asia/Kabul
  • خطیب‌زاده: بی‌تفاوتی جهان موجب افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی شده است
    خطیب‌زاده: بی‌تفاوتی جهان موجب افسارگسیختگی رژیم صهیونیستی شده است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: بی تفاوتی جامعه جهانی در قبال تجاوزهای مکرر رژیم اشغالگر قدس به سوریه و نقض آشکار تمامی قوانین و مقررات بین‌المللی باعث جری‌تر شدن و افسارگسیختگی سران این رژیم شده است.

به گزارش رادیو دری، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: حمایت‌های آشکار و پنهانی رژیم حاکم بر آمریکا، نقش مهمی در افزایش جسارت و وقاحت‌های این رژیم اشغالگر دارد، به طوری که نه تنها به اشغال بلندی‌های جولان سوریه ادامه داده، بلکه بطور مکرر زیرساخت‌های دولت و ملت سوریه را مورد حملات هوایی و موشکی خود قرار می‌دهد.
خطیب زاده تصریح کرد: نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر و در طول بحران سوریه، معمولاً نقش نیروی هوایی گروه‌های تروریستی در سوریه را ایفا کرده است و هر زمانی که ارتش سوریه و نیروهای متحد، شکستی بر این گروه‌ها وارد می کنند، بلافاصله هواپیماهای رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و حملات تجاوزکارانه‌ای را به عمل می‌آورند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم پاسخ مناسب و قاطع به این تجاوزها چه در میدان و چه در مجامع بین‌المللی تأکید دارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌­ها درخصوص مفاد توافقنامه صلح میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان نیز گفت: ایران از حل و فصل این مناقشه براساس اصول شناخته شده حقوق بین الملل از جمله احترام به تمامیت ارضی، حق حاکمیت و تامین حقوق همه ساکنان منطقه حمایت می کند.
خطیب زاده، درباره اقدامات وزارت امورخارجه ایران برای حل بحران ریزگردها از طریق دیپلماسی و مجامع بین‌المللی و نیز تعامل با کشورهای همسایه، گفت: در کمتر از دو ماه گذشته با وقوع و تشدید بحران ریزگردها در ایران و کشورهای همسایه، وزارت امورخارجه ایران همکاری با کشورهای همسایه را به منظور بسط مشارکت منطقه‌ای و نهایتا پیاده کردن ترتیبات منطقه‌ای برای مقابله با گرد و غبار در دستورکار خود قرار داده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: در صحنه بین‌المللی، وزارت امور خارجه از سال‌های گذشته، در مجمع عمومی سازمان ملل، برنامه محیط زیست ملل متحد (UNEP)، سازمان همکاری‌های اسلامی و سایر نهادهای بین المللی اقدام به طرح، تدوین و تصویب  قطعنامه‌هایی کرده که مشخصاً بر مقابله با ریزگردها و ضرورت همکاریهای منطقه ای به منظور مقابله با معضلات زیست محیطی، از جمله گرد و غبار، متمرکز هستند.

خطیب زاده: حمله به مراسم تشییع ابوعاقله، چهره رژیم صهیونیستی را نشان داد

کلیدواژه