جوزا 04, 1401 12:54 Asia/Kabul
  • فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: در مرزهای استان اشراف اطلاعاتی کامل وجود دارد
    فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: در مرزهای استان اشراف اطلاعاتی کامل وجود دارد

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ایران، در خصوص تجهیزات و هوشمندسازی در مرزبانی این استان تاکید کرد : اشراف و رصد اطلاعاتی در مرز به صورت کامل و با ترکیبی از اقدامات عملیاتی شامل حضور نیروها و همچنین بهره‌گیری از تجهیزات هوشمند وجود دارد.

استان خراسان رضوی،  از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و از شرق حدود ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد. 

شهرستان مرزی تایباد در ۲۳۹ کیلومتری جنوب شرقی مشهد،  و در مرز ایران و افغانستان قرار دارد.

به گزارش رادیو دری، " سردار مجید شجاع "  فرمانده مرزبانی استان  خراسان رضوی  ایران  امروز (چهارشنبه ) در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: در مسایل مرزی رسانه باید با انعکاس صحیح مسایل همراه مرزبانی باشد و  انعکاس صحیح فعالیت مرزبانان منجر به امیدآفرینی و افزایش اعتماد مردم می شود. 

شجاع افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی  راهبردهای نظام را مشخص کرده اند و طبق منویات ایشان مردم افغانستان برای نظام جمهوری اسلامی ایران  محترم هستند و با کرامت و رأفت اسلامی با آنها برخورد می شود با این حال سال گذشته ( 1400 )  از ورود غیرمجاز بیش از ١٣٠ هزار تبعه افغانستان جلوگیری شد. 

فرمانده مرزبانی استان  خراسان رضوی همچنین گفت : قدرت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران تثبیت شده است و مرزبانان نماینده دولت و جمهوری اسلامی ایران در مرز هستند. 

فرمانده مرزبانی ایران: حضور داعش در مرزها، خط قرمز جمهوری اسلامی است

کلیدواژه