ادعا سازی درباره نقض حقوق بشر در ایران؛ پوششی برای تحریف واقعیت ها
(last modified 1395-09-06T09:02:12+00:00 )
قوس 06, 1395 13:32 Asia/Kabul
  •  ادعا سازی درباره نقض حقوق بشر در ایران؛ پوششی  برای تحریف واقعیت ها

انگلیس از تصویب قطعنامه‌‌ حقوق بشری علیه ایران در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل ، استقبال کرد.

  وزارت امور خارجه انگلیس دربیانیه‌ای تصریح کرد؛ تصویب قطعنامه درباره حقوق بشر در ایران، مایه دلگرمی است.  این بیانیه  ایران  را به استفاده  از فرصت ایجاد شده به واسطه این قطعنامه برای تعامل با جامعه بین المللی و ارتقاء حقوق و آزادی‌های همه شهروندانش فراخوانده است  .

کشورهای غربی برای نشان دادن آنچه دغدغه و نگرانی از وضعیت حقوق بشر در جهان می خوانند هر روز گزارش های تازهای منتشرو قطعنامه تصویب می کنند. آیا انتشار این گونه گزارش های و صدور چنین قطعنامه هایی می تواند حاکی از  شفافیت این کشورها در رعایت حقوق بشر تلقی شود؟
کشورهای غربی مدعی نگرانی از وضعیت حقوق بشر در جهان هستند و در این راستا با نفوذ در نهاد شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارش های سیاسی را بجای واقعیت های حقوق بشربه  ابزار فشار بر کشورهای مخالف نظام سلطه تبدیل کرده اند.در این چرخه سیاسی  مسئله حقوق بشر بعنوان یک موضوع ارزشی ذیل  اهداف سیاسی غرب قرار گرفته و مسایل حقیقی در این زمینه نادیده گرفته می شوند.

تحرکات از سوی غرب علیه ایران در سال های اخیر برپایه سه محوراصلی یعنی ادعا سازی در باره فعالیت هسته ای ؛ حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر با هدف ایران هراسی ، عملیاتی شده است . این سوژه ها همواره از سوی کشورهایی مثل انگلیس ؛ امریکا  و کانادا بعنوان ابزاری سیاسی مورد سوء استفاده قرار گرفته است .بیانیه وزارت خارجه انگلیس هم در شرایطی ازاین روند حمایت می کند  که انگلیس خود از ناقضان بزرگ حقوق بشر است . این قطعنامه ها از ایران می خواهند در زمینه حقوق بشر اصلاحاتی انجام دهد. این کشورها در حالی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند که حقوق بشر توسط همین کشورها سالهاست نقض می شود .انگلیس بویژه این روزها باید پاسخگوی مسایل متعددی از جمله چرایی ارسال سلاح به عربستان باشد که مردم یمن از جمله زنان و کودکان را  هرروز با استفاده بمب ها و سلاح های ممنوعه ای که در اختیار عربستان قرار می دهد و به کام مرگ می فرستد .

آیا اعتراض های مدنی و سرکوبگری های وحشیانه سیاهپوستان و حوادث تلخی که پیوسته در امریکا انگلیس و کانادا تکرار می شود ؛ جای نگرانی حقوق بشری ندارد .
مستندات نشان می دهند که انگلیس ؛امریکا  کانادا و سایر  مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه تنها به فکر منافع نامشروع خود درجهان هستند.
یکی از این مواد که بویژه در باره انگلیس مصداق دارد برده داری نوین است که امروزه  وضعیتی متفاوت از گذشته به خود گرفته است.  روزنامه گاردین چاپ لندن حدود یکسال قبل برای نخستین بار با انتشار گزارشی درباره «برده داری نوین» ، ناکامی در مقابله با برده داری نوین در انگلیس را شرم آور و تکان دهنده خواند . این گزارش پس از آن منتشر شد که حدود یکسال قبل  3 زن درانگلیس بعد از 30 سال اسارت در خانه‌ای در جنوب لندن، توسط پلیس پیدا شدند. روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن هم در همین زمینه به نقل از مقامات  وزارت کشور انگلیس نوشت؛  حدود شش هزار نفر در انگلیس به عنوان برده و تحت کنترل و بهره کشی افراد دیگر زندگی می کنند.
تلاش غرب  از جمله برای زیر سوال بردن وضعیت حقوق بشر درایران ،در واقع بخشی ازاستراتژی غرب برای عبور از واقعیت ها و پاسخگویی به افکار عمومی در باره عملکرد های ضد بشری این کشورهاست .اما هدف دیگر  در این روند  تخریب وجهه ایران در عرصه  بین المللی  و القای نگرانی از  وضعیت حقوق بشر در ایران است .  کشورهای غربی برای نشان دادن نگرانی ادعایی خود از وضعیت حقوق بشر در جهان ، غالبا" به گزارش های مغرضانه استناد می کنند و براساس معیارهای دوگانه درباره دیگر کشورها قضاوت می کنند . در حالیکه از این مدعیان حقوق بشر باید پرسید ، آیا با مجرمان و سوداگران مرگ  و با کسانیکه به دنبال نا امن سازی جامعه هستند نباید برخورد قانونی و قضایی شود.