تاکید شمخانی بر مقابله با سیاست‌های یک جانبه گرایانه آمریکا
(last modified 1401-03-06T05:25:04+00:00 )
جوزا 06, 1401 09:55 Asia/Kabul
  • تاکید شمخانی بر مقابله با سیاست‌های یک جانبه گرایانه آمریکا
    تاکید شمخانی بر مقابله با سیاست‌های یک جانبه گرایانه آمریکا

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: جهان باید در مقابله با سیاست‌های یک جانبه گرایانه آمریکا متحد شود.

 به گزارش رادیو دری، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران که برای شرکت در چهارمین گفتگوی امنیت منطقه ای به تاجیکستان سفر کرده است؛ با «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با تاکید بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر همکاری های ایران و روسیه با توجه به تحولات جدید در عرصه بین المللی به اعمال تحریم های گسترده غرب علیه روسیه اشاره کرد و خاطرنشان کرد : جمهوری اسلامی ایران ۴۳ سال است که در معرض تحریم قرار دارد و به نماد بی اثر بودن تحریم برای تحمیل اراده سیاسی به کشورهای مستقل تبدیل شده است. 

شمخانی، بر ضرورت پی ریزی همکاری های راهبردی تهران - مسکو برای مواجهه با سیاست های یک جانبه گرایانه آمریکا تاکید کرد و افزود: بستر سازی برای زیست مشترک در شرایط تحریمی و تبدیل تحریم ها به فرصتی برای تقویت اقتصاد مولد و درون زا ضروری است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت افغانستان و ادامه حضور ناامن ساز گروه های مختلف تروریستی در این کشور افزود: فقدان شکل گیری دولت فراگیر در این کشور یکی از اصلی ترین دلایل تداوم بی ثباتی و ناامنی و افزایش فشارهای اقتصادی و معیشتی به مردم است.

ورود شمخانی به دوشنبه برای شرکت در چهارمین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای

کلیدواژه