جوزا 10, 1401 12:10 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان این‌که تهران در مسیر رفت و برگشت پیام‌ها با واشنگتن ابتکارات خود را ارائه کرده است گفت، آمریکا پاسخ‌های مورد انتظار را نداده است.

به گزارش رادیو دری ، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات رابرت مالی مبنی بر این‌که شانس رسیدن به توافق در حد پایین است تصریح کرد، در حوزه مذاکرات وین کنش ایران کاملا روشن است و جمهوری اسلامی واکنشی به اظهاراتی که با مصارف داخلی بیان می‌شود، نشان نمی دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد، توقف گفت‌وگوها در وین به دلیل بی پاسخ گذاشتن ابتکاراتی است که ایران و اروپا ارائه دادند و باید دید چه زمانی آمریکا می‌خواهد تصمیم خود را اعلام کند.

خطیب زاده درباره گزارش دیروز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اظهار کرد، این گزارش منصفانه نیست و شتاب زدگی در آن وجود دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه بیم آن می رود فشار صهیونیست‌ها و برخی طرف‌ها باعث شده است مسیر گزارش آژانس از فضای فنی به سیاسی برود ابراز امیدواری کرد، این مسیر اصلاح شود.

خطیب زاده درباره تحولات یمن و برقراری آتش بس در این کشور هم گفت، ایران به صورت ویژه تلاش می‌کند شاهد ادامه آتش بس در یمن و رفع محاصره باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد، وضعیت مردم یمن به تراژدی تلخ تبدیل شده و امیدواریم شاهد رفع محاصره و تشکیل دولت یمنی - یمنی باشیم.

خطیب زاده درباره بازگشت اتباع افغانستانی به کشورشان نیز اظهار کرد، ایران به طرف افغانستان گفته است به مسؤولیت خود عمل کند که اتباع افغانستان در کشورشان با آرامش زندگی کنند و تمام تلاش خود را می‌کنیم که این وضعیت حاکم شود.

کلیدواژه