استاد دانشگاه کابل: مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) "استکبارستیزی" بود
(last modified 1401-03-10T08:44:47+00:00 )
جوزا 10, 1401 13:14 Asia/Kabul

استاد دانشگاه کابل با ستایش از خدمات حضرت امام خمینی (ره) برای جهان اسلام، ایشان را از نظر اخلاقی، عرفانی، فقهی و علمی منحصر به فرد دانستند.

به گزارش رادیو دری، «عبدالقادر  کمالی»درباره تاثیرگذاری اندیشه‌های امام خمینی (ره) در جهان تصریح کرد، «استکبارستیزی» مهمترین ویژگی بارز و تاثیرگذار امام خمینی (ره) در جهان بود که ایشان را به‌عنوان چهره بین‌المللی برجسته کرد. 
کمالی گفت: حضرت امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در طول حیات خود ضمن حمایت آشکار از ملت‌های مظلوم منطقه و آزادیخواهان جهان، تا زمان رحلت‌شان (14 خرداد/جوزا 1368) بر وحدت امت اسلامی برای مبارزه با سلطه‌گری آمریکا تاکید داشتند.  
«عبدالقادر  کمالی» همچنین افزود،امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و تا زمان رحلتشان، هیچگاه مردم افغانستان را فراموش نکردند و در پیام و سخنرانی‌ها از مردم و مجاهدان افغان تجلیل کردند.  
این استاد دانشگاه کابل اظهار داشت، همراهی طلاب افغان با نهضت امام خمینی (ره)، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت و طلاب افغانستانی ساکن نجف‌اشرف ضمن شرکت در کلاس درس امام خمینی (ره)، نقش مهمی هم در رساندن پیام‌های ایشان داشتند.

لطیف نظری: روحیه استقلال‌خواهی امام خمینی (ره) الگویی برای آزادیخواهان جهان

کلیدواژه