جوزا 12, 1401 15:38 Asia/Kabul
  • پیرمرد افغانستانی خادم امام خمینی(ره) از بزرگترین آرزویش می‌گوید
    پیرمرد افغانستانی خادم امام خمینی(ره) از بزرگترین آرزویش می‌گوید

پیرمرد افغانستانی که قدیمی‌ترین خادم امام خمینی(ره) است و در مشهد زندگی می‌کند، بزرگترین آرزویش زیارت مرقد پیر جماران در تهران است.

به گزارش رادیو دری؛ «حاج ناظر ابراهیمی» خادم افغانستانی امام خمینی(ره) که این روزها در مشهد در بستر بیماری بسر می برد و قرار است فردا سیزدهم جوزا در بیمارستان به تیغ جراحی سپرده شود، درباره آخرین آرزویش گفته است که دوست دارد کسی او را تا مرقد امام(ره) ببرد.

«حاج ناظر ابراهیمی» در دهه 40 و در سالهایی که حضرت امام خمینی(ره) در نجف زندگی می کردند، خادم خانه ایشان بوده است.


حجت‌الاسلام سید زهیر مجاهد فعال فرهنگی جامعه مهاجران افغانستانی در مشهد در صفحه مجازی خود با روایت زندگی این پیرمرد شریف افغان، به سال های دهه چهل شمسی اشاره کرده که «حاج ناظر ابراهیمی» یک نانوای درجه یک در نجف بوده است.

به نوشته زهیر مجاهد، این نانوای افغان  به پیشنهاد یکی از علمای افغانستانی مقیم نجف، بین کسب درآمد و آسایش دنیا با خدمت در بیت امام و تهدیدهای سیاسی، دومی را انتخاب کرد و با گذشت چند سال از خدمت در محضر ایشان به یکی از نزدیکترین معتمدان امام راحل(ره) تبدیل شد.

زهیر مجاهد با اشاره به دیدار اخیر خود با این خادم پیر و قدیمی امام خمینی (ره)  گفته است: شمرده شمرده و بی حال حرف می‌زد، احساس کردم می‌خواهد چیزی بگوید تا اینکه گفت خواهشی از شما دارم؛ پسرم مهدی، چند سال است ماشین خریده، اما نتوانسته است گواهینامه رانندگی بگیرد، آرزو دارم مرا تا مرقد امام ببرد.

این در حالی است که به گفته زهیر مجاهد فعال فرهنگی افغانستانی، حاج ناظر ابراهیمی سالهاست از کار افتاده شده است و قلبش برای یک زیارت نجف و کربلا پر می‌زند.

مجاهد در صفحه مجازی خود نوشته که تاکنون کسی را نیافته است که تقاضای این خادم امام (ره) را به او برساند.

برای سلامتی این خادم پیر و وفادار حضرت امام(ره) دعا کنیم.

 

 

کلیدواژه