جوزا 16, 1401 08:07 Asia/Kabul
  • هشدار ایران به طراحان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس
    هشدار ایران به طراحان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس

وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: اگر بانیان قطعنامه ضد ایرانی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روش تهدید را دنبال کنند، مسوول همه عواقب آن هستند.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد دوشنبه و در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتی به گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اشاره کرد و نوشت: با جوزپ بورل در مورد مذاکره برای لغو تحریم‌ها و چگونگی ادامه آن رایزنی کردیم. 

وزیر خارجه ایران اعلام کرد: ما از توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کنیم و اگر آمریکا و سه کشور اروپایی واقع‌بین باشند، توافق در دسترس است،.

امیرعبداللهیان پیش از این در گفت‌وگوی تلفنی با جورپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داده بود: هرگونه اقدام سیاسی   آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی تردید با واکنش متناسب، موثر و فوری ایران مواجه خواهد شد.

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در ادامه عملیات‌های رسانه‌ای و روانی خود بعد از وقفه مذاکرات وین به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران به جای عمل به تعهداتشان در احیای برجام متوسل شده‌اند.

قرار است از امروز (دوشنبه) نشست شورای حکام آژانس برگزار شود.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که به گزارش رویترز، آمریکا و سه کشور اروپایی پیش نویس قطعنامه پیشنهادی مشترک خود به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه کرده و مدعی شده اند که حل نشدن موضوعات مرتبط با مواد اورانیوم پیدا شده در سایت‌های اعلام نشده، به شدت مایه نگرانی است.

کمالوندی: همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دارد

تاکید بورل بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات وین

کلیدواژه