قوس 07, 1395 08:50 Asia/Kabul
  •  امروز؛ روز نیروی راهبردی دریایی ارتش ایران

هـفـتـم قوس ( 27 نوامبر ) سالروز حماسـه‌آفرینى پرسنل ناوچه موشک انداز "پیکان"، روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است.

در چنین روزی، پرسنل ناوچه موشک‌انداز پیکان در عملیات مروارید با خلق حماسه‌ای به یادماندنی با حمله به پایانه‌هاى صدور نفت "البکر" و "الامیه" عراق، بـیـش از دو سوم ایـن پـایـانـه‎هـا را مـنـهـدم کـردند و پـرچـم ایران را بر مرتفع‎ترین دکل این پایانه‌ها به اهتزاز در آوردند.

پس از این عملیات، دشمن بعثی 7 قوس 1359 با برخوردارى از پشتیبانى لجستیکى و اطلاعاتى کشورهاى منطقه و هواپیماهای جاسوسی و ماهواره‎هاى کـشـورهاى استکبارى بار دیگر در صدد باز پس‎گیرى پایانه‎های خود برآمد که در مصافی نابرابر ناوچه موشک انداز "پیکان" به تنهایى توانست تعداد دیگرى از کشتی‎ها و هواپیماهاى عراقى را از صحنه عملیات خارج کند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز شنبه به همین مناسبت در بیانیه‌ای با تجلیل از شهیدان حماسه‌ساز ناوچه موشک‌انداز پیکان اعلام کرد حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای بین المللی نشانه اقتدار و ظرفیت امنیت بخشی ملت ایران برای سایر جوامع و ملل جهان است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران نیز روز شنبه در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش اعلام کرد این نیرو تاکنون 44 ناوگروه را به آب‌های آزاد اعزام کرده و توانسته است نخستین بار با پیمودن اقیانوس اطلس در بندر دوربان آفریقای جنوبی پهلو بگیرد و بر این اساس امنیت را در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند برقرار کند.

امیر دریادار سیاری، نیروی دریایی ارتش را مظهر اقتدار ملت ایران در عرصه دریاها دانست و تصریح کرد نیروی دریایی ارتش ایران تاکنون بیش از 3800 کشتی تجاری و نفت‌کش را در آب‌های آزاد اسکورت و امنیت این خطوط را برقرار کرده است.

 

کلیدواژه