رهبر معظم انقلاب: صهیونیست‌ها بلای فوری جهان اسلام هستند
(last modified 1401-03-18T08:33:54+00:00 )
جوزا 18, 1401 13:03 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: بازشدن مجدد باب حج پس از دوسال، بشارت بزرگی بود
    رهبر معظم انقلاب: بازشدن مجدد باب حج پس از دوسال، بشارت بزرگی بود

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها بلای فوری و نقد جهان اسلام هستند تصریح کردند، رژیم صهیونیستی دولت‌هایی را که به سمت عادی‌سازی روابط با آن رفتند، استثمار می‌کند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران حج امسال افزودند، افشای توطئه و طراحی صهیونیست‌ها از کارهای ضروری در حج است و دولت‌های عربی و غیر عربی که بر خلاف خواست ملت‌ها و برای خواست امریکا، به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفته‌اند، بدانند این نشست و برخاست‌ها جز استثمار آنها به‌وسیله رژیم صهیونیستی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه حج مظهر اتحاد امت اسلامی است تصریح کردند، باید همه تلاش به‌کار گرفته شود تا هیچ خللی به موضوع اتحاد مسلمانان وارد نشود زیرا ایجاد اختلاف بخصوص اختلاف میان شیعه و سنی از ترفندهای انگلیسی‌ها است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، تماس‌های خوب و روشنگرانه با زائران کشورهای دیگر و استفاده از قرآن و قُرّاء خوب را از جمله زمینه‌های افزایش اتحاد برشمردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به وظایف سنگین دولت میزبان و لزوم عمل این دولت بر اساس مصالح دنیای اسلام نیز اشاره کردند و گفتند، تأمین امنیت همه زائران به‌ویژه زائران ایرانی و جلوگیری از تکرار فجایع گذشته و همچنین تجدید نظر در افزایش هزینه‌ها، از مطالبات جدی جمهوری اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «تعلیم همزیستی»، «ساده‌زیستی» و «اجتناب از گناهان و امور در دسترس اما نیازمند مراقبت» را از جمله درس‌های مهم حج برشمردند.

 

کلیدواژه