جوزا 20, 1401 16:09 Asia/Kabul

یازدهم ذی قعده برابر با 21 جوزا سالروز میلاد سراسر روشنایی امام ثامن ضامن، آفتاب بلند سلاله رسالت و سپهر امامت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) است.

به گزارش رادیو دری؛ به همین مناسبت سراسر ایران اسلامی و به ویژه شهر مشهد الرضا حال وهوایی ویژه دارد و مردم با چراغانی خیابان ها و برپایی محافل جشن و سرور ارادت و عشق خود را به آستان آسمانی مولای مهربان خویش ابراز می کنند.

همه جای ایران بوی عود و گلاب و عطر رضوی می دهد و شمیم دلنواز میلاد هشتمین پسر از نسل خورشید محمدی ، مشام اهل ایمان را سرشار کرده است.

مشهد آمده ها و نیامده ها این روزها بیش از همیشه دل هایشان در آرزوی زیارت حرم ملایک نشین رضوی می تپد و زائران این حریم نورانی نیز توفیق زیارت خویش را منت دار و سجده گزارند.

از روزها پیش خیل زائران عاشق و دلداده از مناطق مختلف ایران و کشورهای اسلامی، رنج سفر را به جان خریده اند و خود را به این قطعه از بهشت حق رسانده اند تا در روز میلاد، میهمان امام رووف خویش باشند.

حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در میان اهل زمانه خود دانشمندترین مردمان بودند به نحوی که به "عالم آل محمد (ص)" معروف شدند.

امام رضا (ع) در مدینه پس از شهادت پدرش امام موسی کاظم(ع)، هدایت مردم را برای 20 سال بر عهده گرفت که از این دوران 17 سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت.

 رادیو دری فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) را به همه دوستداران اهل بیت پیامبر و همه آزادیخواهان جهان تبریک می گوید.

ذکر فیروزه ها؛ شوق زیارت امام علی بن موسی الرضا(ع)

کلیدواژه