جوزا 21, 1401 15:47 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران راهبرد تهران و کاراکاس را ایستادگی در برابر دشمن دانست.

به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در نشست خبری مشترک با «نیکلاس مادورو» در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه سیاست خارجی به دنبال ارتباط با کشورهای مستقل بوده و ونزوئلا در مقابل تحریم‌های دشمنان و امپریالیسم ایستادگی کرده و مقاومت مثال‌زدنی داشته است.

رئیسی ، روابط تهران و کاراکاس را راهبردی خواند و افزود: روابط برادرانه ما ادامه‌دار خواهد بود و امضای سند ۲۰ ساله بین دو کشور نشان‌دهنده این عزم است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران در این ۴۲ سال اخیر فراوان بود و ملت ایران تصمیم گرفته تا تحریم‌ها را در جهت پیشرفت کشور به فرصت تبدیل کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: همان‌طور که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده، فشارهای حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده است و این نقطه پیروزی برای ایران و نقطه شکست دشمنان است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اراده مردم، دولت و رئیس جمهور ونزوئلا این بوده که باید در مقابل تحریم‌ها ایستاد و امروز رشد اقتصادی این کشور آغاز شده است؛ این نشانه خوبی است که به همه ثابت می‌کند مقاومت و ایستادگی جواب می‌دهد و دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند.

رئیسی افزود: گام‌های خوبی برای همکاری‌های علمی و فناورانه با ونزوئلا در ایران برداشته شده و شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری آماده انتقال تجربیات خود در این زمینه‌ هستند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این نشست خبر گفت: حوزه های مهم و مختلفی مثل انرژی، نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه برای همکاری بین ایران و ونزوئلا وجود دارد.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین اعلام کرد که ۱۸ جولای آینده پرواز مستقیم کاراکس به تهران و برعکس افتتاح خواهد شد.

مادورو در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: جوانان ایرانی و ونزوئلایی باید بدانند که دنیای آینده دنیای تساوی و عدل است که مقابل امپریالیسم می ایستد.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا امروز(شنبه) پس از استقبال رسمی در کاخ سعدآباد با سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری ایران به گفتگو نشست.

همچنین در حضور رییسی و مادورو، سند همکاری های جامع راهبردی ۲۰ ساله بین تهران و کاراکاس به امضا رسید.

تدوین سند همکاری ۲۰ ساله میان ایران و ونزوئلا

کلیدواژه