جوزا 22, 1401 14:30 Asia/Kabul
  • رئیسی: ساخت نفتکش ایرانی برای ونزوئلا اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است
    رئیسی: ساخت نفتکش ایرانی برای ونزوئلا اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: تحویل نفتکش ایرانی به ونزوئلا نشان می‌دهد اراده ملت‌های مبارز بسیار قوی‌تر و کارآمدتر از تحریم آمریکایی‌ها است.

دومین نفتکش آفراماکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) که به سفارش ونزوئلا ساخته شده است، روز شنبه با حضور «سید ابراهیم رئیسی» و «نیکلاس مادورو» رئیسان جمهوری ایران و ونزوئلا تحویل شرکت نفت این کشور شد.
به گزارش رادیو دری، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از تحویل نفتکش ساخت ایران به کشور دوست  ونزوئلا افزود: در شرایطی که دشمنان ایران و ونزوئلا تلاش می‌کنند با اعمال محدودیت‌های بسیار و تحریم‌های ظالمانه سد راه پیشرفت ملت‌های آزاد ایران و ونزوئلا شوند، تحویل نفتکش ۱۱۳ هزار تنی ساخته شده توسط مهندسان و صنایع کشتی‌سازی ایران به ونزوئلا، نمونه‌ای از ظرفیت‌ها و توانمندی بالای ایران در صدور خدمات فنی و مهندسی به جهان و اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است.
رئیسی گفت: ساخت و تحویل این نفتکش که مورد تایید گروه فنی و مهندسی ونزوئلا نیز قرار گرفته است، علاوه بر اینکه به دولت ونزوئلا در دستیابی به هدف استقلال در حمل و نقل دریایی کمک خواهد کرد، یک بار دیگر نشان می‌دهد که اراده و اتحاد ملت‌ها و دولت‌های مبارز و انقلابی بسیار قوی‌تر و کارآمدتر از تحریم آمریکایی‌ها است.
رئیس جمهوری ایران تصریح کرد: ایران و ونزوئلا به عنوان دو اقتصاد مکمل و پشتیبان یکدیگر، از طریق تکمیل و مرتبط کردن زنجیره‌های تامین در هر دو کشور قادر خواهند بود در جهت رفاه و توسعه ملت‌های خود حرکت کنند.
«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا نیز با تمجید از ساخت نفتکش توسط ایران برای آن کشور افزود: ساخت  نفتکش برای شرکت‌ دولتی نفت ونزوئلا، برنامه «هوگو چاوز» رئیس جمهوری فقید ونزوئلا برای تقویت صنعت نفت کشور بود.
رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: ساخت کشتی مدرن و قوی، نشان از توانمندی و ظرفیت بالا، فوق‌العاده و تحسین‌برانگیز صنعتی جمهوری اسلامی ایران است؛ایران از قدرت‌های نوظهور قرن ۲۱ بوده و ساخت این کشتی نیز از نشانه‌های عملی و مشخص این قدرت نوظهور است.
رئیس جمهوری ونزوئلا برای دیدار و گفت وگو با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران، به تهران سفر کرده است.

ایران و ونزوئلا در مسیر همکاری های جامع راهبردی

کلیدواژه