سازمان انرژی اتمی: هیچ ماده هسته‌ای اظهار نشده‌ای در ایران وجود ندارد
(last modified 1401-03-24T06:04:10+00:00 )
جوزا 24, 1401 10:34 Asia/Kabul
  • سازمان انرژی اتمی: هیچ ماده هسته‌ای اظهار نشده‌ای در ایران وجود ندارد
    سازمان انرژی اتمی: هیچ ماده هسته‌ای اظهار نشده‌ای در ایران وجود ندارد

سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: هیچ ماده هسته‌ای اظهار نشده‌ای در ایران وجود ندارد و ادعای آژانس بین المللی انرژی اتمی صرفاً براساس اطلاعات نادرست و ساختگی ارائه شده توسط رژیم نامشروع صهیونیستی بوده که خود دارای سلاح‌های هسته‌ای است.

در حالی که مذاکرات وین برای لغو تحریم های ایران و بازگشت آمریکا به برجام به دلیل نبود اراده سیاسی لازم در واشنگتن تقریباً متوقف شده است، این کشور و تروئیکا اروپایی (آلمان،انگلیس وفرانسه) با فشارهای رژیم صهیونیستی و همراهی «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه ای ضد ایران تصویب کردند.
این قطعنامه همکاری‌های گسترده‌ ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که از روی حسن نیت انجام شده، نادیده گرفته است؛ به همین دلیل سازمان انرژی اتمی ایران نیز از قطع فعالیت‌ دوربین‌های فراپادمانی دستگاه اندازه‌گیری بر خط آژانس در ایران خبر داد. 
سازمان انرژی اتمی ایران به منظور تنویر افکار عمومی در ارتباط با گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته ای ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به تعهدات خود طبق موافقتنامه پادمان جامع (INFCIRC/214) که آژانس از طریق آن به حفظ دانش خود به واسطه یک سازوکار راستی‌آزمایی قوی که در نظام راستی‌آزمایی آژانس از جمله اقدامات نظارتی و مراقبتی (C/S) منحصر به فرد در مورد مواد و فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد، عمل می‌کند.
سازمان انرژی اتمی ایران افزود: فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت پادمان جامع آژانس صلح‌آمیز باقی می‌ماند، بنابراین ذکر این موضوعات و ابراز "نگرانی" آژانس فاقد مبنا می‌باشد.
جمهوری اسلامی ایران تاکنون همکاری کامل خود را فراتر از تعهداتش براساس موافقت‌نامه پادمان جامع و پروتکل الحاقی نسبت به آژانس ارائه کرده است و  تمامی مواد و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور کامل به آژانس اعلام شده و نظام راستی‌آزمایی بسیار قوی را پشت سر گذاشته است.
 در طول ۲۰ سال گذشته بیشترین بازرسی‌های گسترده آژانس در ایران انجام شده است که گزارش اجرای پادمان آژانس در سال ۲۰۲۱ مؤید این موضوع است به طوری که بیان می‌دارد ۲۲ درصد از بازرسی‌های سراسر جهان در ایران انجام شده است در حالی که ایران تنها ۳ درصد از کل مؤسسات هسته‌ای تحت پوشش آژانس در سراسر جهان را داراست.

سازمان انرژی اتمی: هیچ ماده هسته‌ای اظهار نشده‌ای در ایران وجود ندارد

کلیدواژه