رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهوری ترکمنستان: تعمیق روابط به نفع دو کشور است
(last modified 1401-03-25T09:19:32+00:00 )
جوزا 25, 1401 13:49 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهوری ترکمنستان: تعمیق روابط به نفع دو کشور است
    رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهوری ترکمنستان: تعمیق روابط به نفع دو کشور است

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار رئیس‌ جمهوری ترکمنستان تعمیق هر چه بیشتر روابط را کاملاً به نفع هر دو کشور دانستند.

به گزارش رادیو دری؛ "حضرت آیت‌الله خامنه‌ای " رهبرمعظم انقلاب اسلامی  امروز (چهارشنبه) در دیدار  سردار بردی محمداف رئیس‌ جمهوری ترکمنستان و هیات همراه، گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط را کاملاً به نفع هر دو کشور دانستند و گفتند: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران، گسترش روابط با کشورهای همسایه بوده و این سیاستی کاملاً درست است.

ایشان با تأکید بر اینکه لازمه عبور از موانع منوط به عزم و اراده جدی دو کشور برای گسترش روابط است  افزودند: البته روابط دوستانه میان ایران و ترکمنستان مخالفانی در سطح منطقه و بین‌الملل دارد ولی باید بر موانع فائق آمد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند: باید کمیسیون همکاری‌های مشترک میان دو کشور به‌صورت جدی فعال باشد و با پیگیری مستمر، توافق‌ها به سرانجام برسد.

در این دیدار که " سید ابراهیم رئیسی " رئیس‌ جمهوری ایران  نیز حضور داشت،  سردار بردی محمداف رئیس‌جمهوری ترکمنستان اظهار کرد: اولویت دولت ترکمنستان گسترش روابط با همسایگان است و تلاش می کنیم با توجه به اسناد همکاری که امروز امضاء شد، روابط خوب دو کشور را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گاز، برق و حمل و نقل کالا و همچنین اجرای طرح‌های بزرگ بیش از پیش تحکیم ببخشیم.

سردار بردی محمداف با اشاره به سی‌اُمین سالگرد روابط ایران و ترکمنستان، خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: از طرف خود و همچنین ملت ترکمنستان از جنابعالی به دلیل حمایت‌های همیشگی از تعمیق روابط دوکشور تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیسی: دیدگاه ایران و ترکمنستان نسبت به افغانستان نزدیک به هم است

امضای 9 سند همکاری بین ایران و ترکمنستان

کلیدواژه