سرطان 01, 1401 16:22 Asia/Kabul
  • سخنگوی دولت ایران: در زلزله هم کنار مردم افغانستان ایستاده ایم
    سخنگوی دولت ایران: در زلزله هم کنار مردم افغانستان ایستاده ایم

سخنگوی دولت ایران با اشاره به زلزله شدید شب گذشته در افغانستان گفت: ایران مانند سایر موضوعات انسانی کنار مردم افغانستان خواهد بود و کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش رادیو دری، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ایران امروز در حاشیه جلسه هیات وزیران این کشور در جمع خبرنگاران، وقوع زلزله در افغانستان را تسلیت گفت و افزود: جمهوری اسلامی ایران مانند سایر موضوعات انسانی کنار مردم افغانستان خواهد بود و کمک‌های لازم را انجام خواهد داد.

همچنین " حسن کاظمی قمی "  نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور افغانستان با تسلیت زلزله شدید شب گذشته  در این کشور همسایه گفت‌: ایران مانند همیشه در کنار مردم افغانستان است و برای  کمک به مصدومان زلزله آمادگی دارد.

پیش از این رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز از آمادگی کامل برای امدادرسانی، ارائه کمک های بهداشتی و درمانی و پشتیبانی از عملیات امدادی برای شهروندان افغانستانی خبر داده بود. 

 تیم‌های جست‌وجو و نجات، درمان اضطراری، نیروهای  امدادی، داوطلبان و کادر درمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل به سر می برند تا در صورت درخواست کمک، نیروهای جمعیت هلال احمر به محل سانحه اعزام شوند.

زلزله مرگبار در مناطق جنوبی افغانستان  تاکنون بیش از 2500 کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

ایران دو هواپیمای حامل کمک را به مناطق زلزله زده افغانستان فرستاد

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به زلزله‌زدگان در افغانستان

کلیدواژه