سرطان 06, 1401 13:56 Asia/Kabul
  • ایران در برابر مداخلات منطقه‌ای رژیم صهیونیستی واکنش نشان می‌دهد
    ایران در برابر مداخلات منطقه‌ای رژیم صهیونیستی واکنش نشان می‌دهد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران تهدیدات رژیم صهیونیستی را برنمی‌تابد و مطمئنا در قبال آن عکس‌العمل نشان می‌دهد.

به گزارش رادیو دری، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران روز دوشنبه در دیدار ژنرال «ندیم رضا»  رئیس کمیته مشترک رئیسان ستاد ارتش پاکستان در تهران، عضویت رژیم صهیونیستی در سنتکام و استقرار تجهیزات و حضور در رزمایش‌ها را بسترساز ایجاد تهدیداتی برای منطقه عنوان کرد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران ، رژیم صهیونیستی را مداخله‌گر و زمینه ساز بی ثباتی در منطقه اعلام کرد و گفت: این رژیم  با اجرای طرح‌هایی در صدد ایجاد ارتباط با کشور‌های منطقه و دست یابی به اهداف مداخله گرانه است. 
سرلشکر باقری همچنین با بیان اینکه افغانستان از تاثیرگذارترین مسائل بین دو کشور ایران و پاکستان است، افزود: جمهوری اسلامی ایران نگران توسعه تروریسم از سمت کشور افغانستان است که باید با همکاری کشور‌های ایران و پاکستان حل شود.
سرلشکر باقری با اشاره به تحولات یمن نیز گفت: از دیگر مسائل منطقه، فاجعه یمن است که مدت زمان زیادی ادامه یافته و باید به سرعت به این جریان خاتمه داد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران افزود: مسئله کشمیر از دیگر مسائل جهان اسلام محسوب می‌شود و موضع جمهوری اسلامی ایران در این رابطه همان تدبیر و موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی است که حمایت از مردم مظلوم و مسلمان را تحت توجه قرار می‌دهد.
سرلشکر باقری، جنگ روسیه و اوکراین را نیز بر منطقه و جهان تاثیرگذار دانست و گفت: توسعه ناتو به سمت مرز‌های روسیه و خطری برای امنیت این کشور محسوب می‌شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه منطقه‌ای که جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در آن قرار دارند بسیار مهم و حساس است، گفت: این منطقه از حساسیت فزاینده‌ای برخوردار است به ویژه اینکه رویداد‌ها و تحولات اخیر سبب مداخلات کشور‌های فرامنطقه‌ای شده و مشکلاتی در سطح منطقه ایجاد کرده است. 
ژنرال «ندیم رضا» به دعوت رسمی سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل مسلح جمهوری اسلامی ایران با هدف گسترش همکاری‌های دو جانبه در راستای ایجاد امنیت پایدار در منطقه و افزایش تعاملات نظامی و همکاری های مشترک آموزشی و امنیتی روز یکشنبه وارد تهران شد.

 

کلیدواژه