قوس 08, 1395 10:15 Asia/Kabul
  • روحانی: زنده نگه داشتن راه شهدا وظیفه همه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، با گرامی داشت یاد شهدای انفجار تروریستی "حله" عراق، خاطر نشان کرد: زنده نگه داشتن راه این شهیدان و حمایت از خانواده آن ها وظیفه همه است.

به گزارش ایرنا، "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران، یکشنبه شب در نامه ای به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ایران، از وی خواست شهیدان وقایع تروریستی "حله" و نیروگاه "کرکوک" عراق، طبق ضوابط آن بنیاد، در شمار شهدای انقلاب اسلامی محسوب شوند.

روحانی در این نامه تصریح کرد: اقدامات ضد بشری افراطیون تکفیری در خاک عراق که برخی از زائران خداجو را که از مراسم عبادی و معنوی اربعین حسینی(ع) بازمی گشتند در آتش کینه و عصبیت ضد اسلامی خود به شهادت رساندند، بار دیگر عزم ملت ایران را بر مقابله با تروریست ها و ریشه های فکری و حامیان بین المللی آنان، سختر کرده است.

پنجشنبه گذشته بر اثر انفجار یک دستگاه تانکر سوخت بمب‌گذاری شده در یک پمپ‌بنزین در منطقه "الشوملی" شهر "حله"، مرکز ولایت بابل، جنوب بغداد، حدود 100 زائر حسینی (ع) شهید و شماری زخمی شدند.

شمار زیادی از شهداء انفجار تروریستی حله که گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت، ایرانی بودند.

در حمله تروریستی روز جمعه 30 میزان گذشته نیز داعش به نیروگاه "دبس" کرکوک در شمال عراق، شماری غیرنظامی کشته و مجروح شدند که در میان شهدا و مجروحان این حادثه چهار شهید و چهار مجروح ایرانی بودند.

کلیدواژه