سرطان 06, 1401 17:23 Asia/Kabul
  • قطر ؛ محل جدید مذاکرات لغو تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران
    قطر ؛ محل جدید مذاکرات لغو تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران

 مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات لغو تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ایران، از برگزاری دور جدید مذاکرات در قطر خبر داد.

به گزارش رادیو دری،«محمد مرندی» مشاور تیم مذاکره کننده ایران در گفت وگو با روزنامه "العربی الجدید" گفت: احیای توافق در گرو اراده آمریکا است و امضای توافق منوط به برداشتن تحریم ها و دادن تضمین قابل قبول به ایران است.
مرندی با بیان اینکه ایران باید تضمین هایی بدست آورد تا مطمئن شود که آمریکا دیگر نمی تواند به راحتی کار قبلی خود(نقض برجام) را تکرار کند؛ تصریح کرد: آمریکایی ها در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» به طور مداوم توافق هسته ای را نقض کردند و در دوره های «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» نیز آن را نقض کردند و سیاست فشار حداکثری را به کار گرفتند.
مشاور تیم مذاکره کننده ایران در پاسخ به این سوال که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اختلافات موجود را "سیاسی" خوانده است، گفت: ایران اجازه نخواهد داد که آمریکا کلاهبرداری کند بنابراین مشکل تضمین ها و تحریم‌ها باید حل شود.
«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم‌ها طی روزهای آینده و در هفته جاری برگزار می شود.
خطیب زاده تصریح کرد: زمان برگزاری مذاکرات قطعی شده و مکان آن نیز تقریباً مشخص شده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره سفر اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران هم گفت که بورل در سفر خود به تهران نظرات واشنگتن را منتقل کرد.

امیرعبداللهیان: گفت‌ وگو با بورل ثمربخش بود

کلیدواژه