سرطان 10, 1401 14:08 Asia/Kabul
  • نماینده مجلس ایران: افغانستان، آبستن هرج و مرج است
    نماینده مجلس ایران: افغانستان، آبستن هرج و مرج است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: اختلافات قومی و مذهبی در افغانستان تشدید شده است و این کشور به سمت درگیری های داخلی سوق می‌یابد.

به گزارش رادیو دری؛ « فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص هشدار ایران درباره طرح آمریکا برای تشدید جنگ قومی و مذهبی در افغانستان افزود: آمریکایی‌ها در سال‌های حضورشان در افغانستان، به غیر از کشتار و غارت هیچ دستاوردی نداشتند و خروجشان نیز بر اساس برنامه ریزی تنش آفرین بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ایران گفت: طالبان مسوولیت اداره کشور افغانستان را بر عهده گرفته است، اما دارای هیچ ساختاری نیست و سازمان‌های جهانی نیز آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند که این موضوع به مشکلات افزوده است.

 مالکی اضافه کرد:گروه های تکفیری تنش آفرین مانند داعش در افغانستان حضور دارند و فعالیتشان افزایش یافته و  وجود مشکلات متعدد نیز به تشدید بروز زمینه هرج و مرج در این کشور دامن زده است.

تاکنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است و بیشتر درگیریها و مشکلات موجود در افغانستان، براثر مخالفت با نوع حکومت داری و سیاستهای داخلی این گروه است.

شاهین: همسایه ها در به رسمیت شناختن طالبان پیش قدم شوند

آمریکا: برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان نداریم

کلیدواژه