سرطان 15, 1401 15:06 Asia/Kabul

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران از صدور «کد یکتا» برای اتباع خارجی در این کشور خبر داد و گفت: این کد همانند کد ملی برای ایرانیان عمل خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، صادق رضادوست  افزود: این کد به محض دریافت اسناد اقامتی برای اتباع خارجی، قابل دریافت خواهد بود و اتباع با کد یکتا، می‌توانند از خدمات اقامتی و اجتماعی بهره ببرند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران همچنین مشکلات اخیر مهاجران در خصوص پرداخت‌های بانکی و سفرهای هوایی را ناشی از تصمیمات یک‌جانبه نهادها دانسته و تأکید کرده است که هرگونه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری درباره اتباع خارجی باید از طریق کمیسیون اتباع خارجی پیگیری و ابلاغ شود.

وی اضافه کرد:  تصمیم‌گیری سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های خارج از این کمیسیون، موجب اختلال در مدیریت اتباع خارجی است.

 در هفته‌های اخیر مهاجران ساکن ایران با چالش‌هایی از جمله فروش بلیت هواپیما به نرخ دلار و محدودیت‌های بانکی از قبیل غیرفعال شدن همراه بانک، اینترنت بانک و محدودیت در انتقال پول مواجه شدند.

در واکنش به این رویدادها، وزیر راه و شهرسازی ایران تصمیم فروش بلیت هواپیما به نرخ دلار به اتباع خارجی در ایران را لغو کرد و رئیس کل بانک مرکزی این کشور نیز گفت: اتباع خارجی ساکن ایران باید برای دریافت خدمات بانکی، «کد یکتا» دریافت کنند.

سازمان ملل، شماری از مهاجران افغان ساکن ایران را از بیمه سلامت حذف کرد

 فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی ممنوع شد

کلیدواژه