سرطان 18, 1401 11:24 Asia/Kabul
  • رئیسی، درگذشت آبه شینزو را به دولت و ملت ژاپن تسلیت گفت
    رئیسی، درگذشت آبه شینزو را به دولت و ملت ژاپن تسلیت گفت

"سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی به "فومیو کیشیدا" نخست‌وزیر ژاپن، درگذشت "آبه شینزو" را بر اثر یک حمله غیر انسانی به دولت و ملت ژاپن تسلیت گفت.

به گزارش رادیو دری،  "سید ابراهیم رئیسی" در این پیام با تسلیت درگذشت "آبه شینزو" نخست‌وزیر پیشین ژاپن اظهار کرد: آن فقید، سیاستمداری بزرگ برای مردم ژاپن و شخصیتی بین‌المللی بود که نقش مهمی در توسعه روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن ایفا کرد.

رئیسی با ابراز تسلیت و همدردی عمیق با دولت و ملت دوست ژاپن، از خداوند بزرگ، برای روح نخست وزیر پیشین این کشور آرامش و رحمت مسالت کرد.

"حسین امیرعبداللهیان" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز ساعاتی پیش  در پیامی به "هایاشی یوشیماسا" همتای  ژاپنی اش، درگذشت "آبه شینزو" نخست وزیر پیشین این کشور را تسلیت گفت.

 "آبه شینزو" نخست وزیر پیشین ژاپن روز جمعه هنگام  سخنرانی در شهر "نارا" در غرب این کشور هدف تیراندازی قرار گرفت و به شدت زخمی شد و در بیمارستان جان باخت.

تیراندازی به آبه شینزو نخست وزیرپیشین ژاپن زمانی انجام شد که وی در یک کارزار انتخاباتی  در شهر نارا مشغول سخنرانی تبلیغاتی برای مردم بود.

سفارت ایران در ژاپن ترور شینزو آبه را محکوم کرد

کلیدواژه