سرطان 20, 1401 15:35 Asia/Kabul
  • ایران محدودیتی برای پاسخگویی به رژیم غاصب صهیونیستی ندارد
    ایران محدودیتی برای پاسخگویی به رژیم غاصب صهیونیستی ندارد

معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوای ایران با اشاره به ایجاد شبکه یکپارچه پدافندی در منطقه غرب آسیا از سوی آمریکا با مشارکت رژیم صهیونیستی گفت، ایران پاسخ هر نوع تهدیدی را با همان نوع تهدید خواهد داد.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه در اظهاراتی عنوان کرد، واشنگتن یکپارچه‌سازی پدافندهای هوایی با کشورهای غرب آسیا را برای مقابله با آنچه «تهدیدهای فزاینده ایران» خواند، بررسی می‌کند.

به گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی معظم کل قوای ایران اظهار کرد، متاسفانه آمریکایی‌ها چنین طرحی را برای ایجاد تنش در منطقه پیش می‌برند زیرا رژیم صهیونیستی نشان داده که هر ورودی به هر محدوده و طرحی داشته باشد، آن پروژه را سکویی برای ایجاد تنش قرار می‌دهد.

سردار سنایی‌راد با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در موضع خصمانه علیه ایران قرار دارد افزود، واقعیت آن است که هر طرح امنیتی که یک طرف آن رژیم صهیونیستی باشد، برای ایران تهدید تلقی می‌شود.

معاون دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوای ایران تصریح کرد، موضع ایران در قبال این مسئله آشکار و مشخص است و اعلام کرده است که هیچ گونه ناامنی را در هر پوششی ولو به عنوان یک مجموعه پدافندی شکل بگیرد، نمی‌پذیرد.

آمریکا سالهاست که راهبرد ایران هراسی را دنبال می کند؛ به حاشیه راندن ایران، ایجاد اختلال درتعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی این کشور، ایجاد ائتلاف برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران، تداوم حضور در حوزه ژئواستراتژیک خلیج فارس و همچنین تامین منافع رژیم صهیونیستی و نزدیک کردن کشورهای منطقه به این رژیم، از جمله اهداف آمریکا در پیشبرد سیاست ایران هراسی محسوب می شود.

با وجود این ، حضور بازیگران فرامنطقه‌ای و به طور مشخص آمریکا در منطقه نه فقط  موجب صلح و آرامش نشده، بلکه گسترش ناامنی و بی‌ثباتی را نیز به همراه داشته است؛ کشورهای عراق ،سوریه و افغانستان از جمله کشورهایی محسوب می شوند که به دلیل حضور نظامی و مداخلات آمریکا و برخی از همپیمانانش، شاهد سالها بی ثباتی، ناامنی و حضور تروریست ها بوده اند.

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به خطای احتمالی دشمن کوبنده است

کلیدواژه