امیرعبداللهیان: ایران باید از برجام نفع کامل اقتصادی ببرد
(last modified Tue, 12 Jul 2022 03:57:35 GMT )
سرطان 21, 1401 08:27 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران باید از برجام نفع کامل اقتصادی ببرد
    امیرعبداللهیان: ایران باید از برجام نفع کامل اقتصادی ببرد

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ایران باید قادر باشد از برجام نفع کامل اقتصادی ببرد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که به منظور گفت‌وگو و رایزنی با مقامات کشورهای ایتالیا و واتیکان دیروز دوشنبه وارد رم شده است، با «لوییجی دیماریو» وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با بیان اینکه ایران به طور جدی خواستار یک توافق خوب و پایدار است و باید قادر باشد از برجام نفع کامل اقتصادی ببرد،گفت: در این راستا جمهوری اسلامی ایران همواره ابتکارات جدید خود را ارائه کرده است؛ با این حال آمریکایی‌ها درست و منطقی عمل نکرده‌اند و آنها باید درک خود از موضوع را واقع بینانه کنند.  

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به سابقه دیرینه روابط دوستانه و ظرفیت‌های موجود در دو کشور، بهره گیری از این ظرفیت‌ها برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها به ویژه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی میان ایران و ایتالیا را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین ضمن ابراز علاقه مندی به حضور تکنولوژی و کالاهای ایتالیایی و ایرانی در بازار دو کشور، شرایط فعلی را فرصتی مناسب برای دو طرف به منظور گسترش تبادلات تجاری عنوان و پیشنهاد کرد بخش‌های خصوصی دو کشور برای تعمیق همکاری‌های اقتصادی و تجاری فعال شوند.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر مخالفت جمهوری اسلامی ایران با توسل به جنگ افزود: در بحران اوکراین ما تلاش کردیم از طریق تماس‌های خود با مسکو و کی‌یف دو طرف را به گفتگو دعوت کنیم. همچنین در سطح منطقه ای، در فعالیت های دیپلماتیک خود تلاش می‌کنیم که مسائل میان ترکیه و سوریه از طریق مذاکره و گفتگوهای مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار سفر وزیر امور خارجه ایران در مقطع کنونی تحولات بین المللی را حائز اهمیت دانست و آن را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو جانبه ارزیابی کرد.  

لوییجی دیماریو گفت: شرکت‌های ایتالیایی علاقه مند هستند به فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران ادامه دهند.  

وزیر خارجه ایتالیا با تاکید بر اینکه ایتالیا و اتحادیه اروپا علاقه‌مند به نتیجه رسیدن مذاکرات در خصوص بازگشت همه طرف‌ها به برجام هستند ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور منحصر به یک بخش خاص مانند انرژی نشود.

 امیرعبداللهیان: باز بودن پنجره دیپلماسی به دلیل ابتکارات پویای ایران است

کلیدواژه