قوس 09, 1395 08:58 Asia/Kabul
  • درخواست وزارت خارجه انگلیس از ایران و روسیه برای حل بحران سوریه

وزیر امور خارجه انگلیس از ایران و روسیه خواست تا به حل بحران سوریه و اجرای طرح بشردوستانه سازمان ملل در حلب کمک کنند.

به گزارش ایسنا،"بوریس جانسون"  وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران و روسیه که نفوذ ویژه‌ای در سوریه دارند، از این نفوذ برای پایان دادن به جنگ در شرق حلب و تضمین اجرای طرح بشردوستانه سازمان ملل برای کمک به ساکنان این شهر استفاده کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس بدون اشاره به سیاست غربی‌ها در حمایت از تروریست‌ها در شرق حلب، تاکید کرد: کسانی که در جنگ حلب نقش دارند موظفند با غیرنظامیان بر اساس حقوق بین‌الملل بشردوستانه رفتار کنند.

نگرانی وزیر امور خارجه انگلیس از وضعیت حاکم بر حلب به ویژه شرق آن هنگامی مطرح شده است که عناصر مسلح و تروریست مورد حمایت غرب از جمله انگلیس متحمل شکست سنگین شدند و یک سوم مناطق شرقی حلب را از دست دادند.

تاکید وزیر امور خارجه انگلیس بر رفتار بشردوستانه با غیرنظامیان در حلب هم در حالی است که عناصر مسلح به اصطلاح میانه‌رو و مورد حمایت انگلیس و آمریکا با همکاری گروه تروریستی جبهه النصره (جبهه فتح الشام) هر روز مردم محله‌های شرق و غرب حلب را با حملات خمپاره‌ای قتل‌عام می‌کنند.

علاوه بر این، تروریست‌ها در شرق حلب از مردم این منطقه به عنوان سپرانسانی در برابر پیشروی ارتش سوریه و متحدانش استفاده می‌کنند. ارتش سوریه به نیابت از جامعه جهانی در خط مقدم جنگ با تروریست‌ها است که غرب برای پیشبرد منافع خود آنان را به خوب و بد تقسیم کرده است.  

 

کلیدواژه