سرطان 23, 1401 07:19 Asia/Kabul
  • پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر
    پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به آئین اختتامیه اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر، بر زبده‌گزینی در شعر، صدا و آهنگ در سرودها و انتخاب موضوعات اسلامی، انقلابی و ملی تأکید کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی به اولین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر که در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت شد، فرمودند: سرود از ظرفیتهای هنری گرانبها برای گسترش ارزشهای معرفتی و عملی است.

در پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: ترکیبِ شعر و صدا و آهنگ در اجرای جمعی، راز اثرگذاری استثنائی سرودهای مذهبی و ملّی در همه جای جهان است، و ذوق و سلیقه و هنر ایرانی، در این بخش هم توانسته است ایران را در شمارِ سرآمدان قرار دهد.

آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر عصر روز چهارشنبه با حضور برخی از مسوولان و هنرمندان در تالار وحدت تهران برگزار شد.
در بخش بین‌الملل این جشنواره ۶ کشور منطقه شامل فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان با تعداد ۵۰ اثر شرکت کردند و قرار است حدود ۷۰ گروه منتخب و برگزیده‌ی این جشنواره در یک مسابقه‌ی بزرگ تلویزیونی با یکدیگر به رقابت بپردازند.

جایزه بخش ویژه جشنواره بین المللی شعر فجر برای شاعر افغانستانی

کلیدواژه