سرطان 24, 1401 11:29 Asia/Kabul

۱۵ ذی الحجه سالروز ولادت امام دهم شیعیان جهان حضرت امام علی النقی (ع) الهادی و روز شادی اهل بیت علیهم السلام و مریدان و عاشقان این خاندان آسمانی است.

به گزارش رادیو دری، دهمین ثمره باغ ولایت و دوازدهمین نهال عصمت و طهارت و نخستین فرزند پیشوای نهم در چنین روزی در یکی از محلات مدینه به نام «صریا» دیده به جهان گشود.

پدر بزرگوارش او را به سابقه زیباترین نام در خاندان رسالت، علی نامید، هر چند ایشان را با القابی همچون هادی، ناصح عالم، فقیه، امین، عسکری، دلیل، فتّاح، نقی، و مرتضی می شناسند.

حضرت هادی علیه السلام فرزند اول حضرت امام جواد علیه السلام هستند و مادر عزیز ایشان سَمانه نام داشت که از شاهزادگان رومی بود که به اسارت لشکر مسلمانان درآمد و به عنوان «ام ولد» آزاد شد و افتخار همسری امام نهم را پیدا کرد.

وی  از بانوان صالح و درستکار و پاکدامن روزگار و از پشتیبانان سرسخت امامت و خلافت الهی و نسبت به مقام ولایت آشنا و آگاه بود.

امام هادى علیه السلام پس از شهادت پدر گرامی شان در سن هشت سالگى بر مسند امامت قرار گرفتند و این خود از روشن ترین کرامات و معجزات است.
آن حضرت در ۳۳ سال امامت شیعیان از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین چهره‌های علمی اسلام بود و مشکلات فقهی و علمی جهان اسلام را با دانش و بینش خود حل و فصل می‌فرمود.

یکی از کار‌های مهم امام هادی (ع) که امامان اهمیت بسیاری به آن می‌دادند، حفظ خط فکری و فرهنگی تشیع و جلوگیری از ترویج اندیشه‌های مخالفان بود.

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و رادیو دری، فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام علی النقی (ع) را به همه دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبریک می‎‌گوید.

ویژه سالروز ولادت امام هادی

آیت الله جوادی آملی/ تجارت در بازار دنیا از منظر امام هادی (ع)

کلیدواژه