کارشناسان: طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت و ساماندهی اتباع به اصلاح نیاز دارد
(last modified 1401-04-24T11:49:18+00:00 )
سرطان 24, 1401 16:19 Asia/Kabul
  • کارشناسان: طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت و ساماندهی اتباع به اصلاح نیاز دارد
    کارشناسان: طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت و ساماندهی اتباع به اصلاح نیاز دارد

کارشناسان شرکت کننده در نشست بررسی طرح قانون سامان‌دهی اتباع خارجی و ایجاد سازمان ملی مهاجرت در جمهوری اسلامی ایران بر اصلاح مواردی از این طرح تاکید کردند.

 به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری آوا؛ شرکت کنندگان در این نشست که در مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان برگزار شد، با استقبال از این طرح و اهداف آن تصریح کردند مواردی وجود دارد که باید در پیش‌نویس این طرح اصلاح شود.

کارشناسان در این نشست جایگاه حقوقی سازمان ملی مهاجرت و حوزه‌های کاری آن، مسائلی از جمله اقامت، تابعیت، اشتغال، ثبت املاک، احوال شخصیه همچون ثبت تولد، ازدواج، طلاق و فوت و مسائل قضایی و امور مربوط به دانشجویان را از مواردی دانستند که در این طرح نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

در این نشست، نویسنده پیش‌نویس طرح سازماندهی اتباع خارجی در کمیسیون پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی  ایران  نیز تأکید کرد: طرح سامان‌دهی اتباع خارجی به دنبال ایجاد یک ساختار منسجم برای مدیریت مسایل اتباع خارجی در ایران است.

مصطفی جهانبخش ابراز امیدواری کرد که با تشکیل سازمان ملی مهاجرت، حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین اتباع خارجی که بیشتر آنها افغانستانی هستند، از آن نفع ببرند.

طرح تاسیس سازمان ملی مهاجرت در ایران

سازمان بین‌المللی مهاجرت تنها مسیر حمایتی برای میزبانی از مهاجران افغانستانی در ایران

کلیدواژه