سرطان 28, 1401 08:02 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران مرکز دیپلماسی پویا است
    امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران مرکز دیپلماسی پویا است

 "حسین امیرعبداللهیان" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در توییتر با اشاره به نشست‌های پیش روی سران ایران، ترکیه و روسیه در تهران، خاطرنشان کرد، جمهوری اسلامی ایران مرکز دیپلماسی پویا است.

هفتمین نشست سران روند آستانه قرار است امروز(سه‌شنبه) با حضور روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شود.

به گزارش رادیو دری، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتر با اشاره به برگزاری هفتمین نشست سران روند آستانه در تهران  افزود، "نشست های پیش روی روسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه در  تهران، فرصتی برای تحکیم بیشتر مناسبات، توسعه همکاری های اقتصادی، تمرکز بر امنیت منطقه در سایه راه حل سیاسی و عدم توسل به جنگ و تضمین امنیت غذایی است.‏"

"حسین امیرعبداللهیان" امروز همچنین در گفت‌ و‌گویی، بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهایشان و کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه را از جمله موضوعاتی خواند که در دستور کار نشست سه جانبه سران روند آستانه در تهران قرار دارد.

مذاکرات آستانه از ژانویه 2017 با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و همکاری روسیه و ترکیه، با هدف برقراری صلح در سوریه آغاز شده است.

ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه، برای حل بحران سوریه تلاش می کنند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

امیر عبداللهیان: رژیم جعلی صهیونیستی بزرگ ترین ناقض حقوق بشر در جهان است

کلیدواژه