سرطان 30, 1401 10:33 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: امنیت منطقه مدیون زحمات شهید سلیمانی است
    امیرعبداللهیان: امنیت منطقه مدیون زحمات شهید سلیمانی است

وزیر امورخارجه ایران گفت: امنیت فعلی کشورهای منطقه مدیون زحمات سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که ژانویه 2020 به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود به همراه «ابومهدی المهندس» نائب‌رئیس شهید بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی تروریست‌های آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به شهادت رسیدند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران چهارشنبه در اینستاگرامش درباره برگزاری هفتمین نشست سران ضامن روند آستانه در تهران و سفر«فیصل المقداد» وزیر امورخارجه سوریه به ایران در دو روز گذشته نوشت: روند مذاکرات برای همکاری‌های منطقه‌ای چه در موضوعات امنیتی و سیاسی و چه در موضوعات اقتصادی، مثبت و با چشم اندازی روشن همراه است.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: بعد از دیدارهای دو روز گذشته و نشست موفق روند آستانه، امید است راه‌حل سیاسی، به راه‌حل اول در بحران‌های منطقه‌ای تبدیل شود.

هفتمین اجلاس کشورهای ضامن روند آستانه عصر سه‌شنبه به میزبانی تهران و با حضور رئیسان جمهوری ایران، ترکیه و روسیه برگزار شد.

اولین دور مذاکرات آستانه با ابتکار عمل ایران و روسیه و همراهی ترکیه ژانویه ۲۰۱۷ در آستانه قزاقستان با هدف حل و فصل منازعات سوریه و پایان بخشیدن به جنگ، آوارگی و ویرانی در این کشور آغاز شد. 

آینده روشن ائتلاف چین، روسیه و ایران

کلیدواژه