اسد 03, 1401 11:08 Asia/Kabul
  • تصویر، آرشیوی است
    تصویر، آرشیوی است

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به توان ایران در صنعت هوا و فضا گفت: ماهواره بر قائم به زودی برای پرتاب آماده می‌شود.

به گزارش رادیو دری، سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضا سپاه پاسداران به وضعیت ماهواره نور که در ارتفاع بیش از ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: امسال ماهواره‌بر جدید قائم را به فضا پرتاب می کنیم.

سردار حاجی زاده در خصوص افزایش توان پهپادی ایران نیز اظهار کرد: موشک‌های زمین به هوا پدافندی با پایه پهپادی، اختراع ایران است و از این قبیل موارد، فراوان وجود دارد.

فرمانده نیروی هوافضا سپاه پاسداران با بیان اینکه پهپاد غزه یکی از هزاران طرح‌ نیروی هوافضا سپاه است اضافه کرد: دشمنان از جمله آمریکایی‌ها می‌گویند حوزه کوچک پهپادی، برتری هوایی آن‌ها را بعد از ۸۰ سال از بین برده است و اینکه دشمن به این توانمندی اقرار می‌کند باید عمق مساله را متوجه شد.

جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته با تمرکز روی ماهواره‌بر‌ها، گامی مهم در پرتاب ماهواره‌ها برداشته و پرتاب ماهواره برها را همگام با ساخت ماهواره توسعه داده است.

اکنون متخصصان ایرانی به چرخه کامل فناوری فضایی یعنی دانش پایگاه پرتاب، پرتابگر، ماهواره، ایستگاه دریافت و کنترل ماهواره و ایستگاه داده‌های ماهواره‌ای دست یافته اند.

دومین پرتاب ماهواره‌ بر" ذوالجناح " انجام شد

ایران اولین کشور مسلمانی است که ماهواره در فضا قرار می دهد

کلیدواژه