کنعانی چافی: رسیدن به توافق به تصمیم و اراده آمریکا بستگی دارد
(last modified 1401-05-04T08:29:49+00:00 )
اسد 04, 1401 12:59 Asia/Kabul
  • کنعانی چافی: رسیدن به توافق به تصمیم و اراده آمریکا بستگی دارد
    کنعانی چافی: رسیدن به توافق به تصمیم و اراده آمریکا بستگی دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران در برجام بوده و هست، گفت:رسیدن به توافق در مذاکرات لغو تحریم ها به تصمیم و اراده آمریکا بستگی دارد.

دور هشتم مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های ظالمانه ایران که از 27 دسامبر 2021 / 6 جدی 1400 آغاز شده بود، 11 مارس 2022 / 20 حوت 1400 به پیشنهاد «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

از آن زمان تا کنون روند مذاکرات به دلیل تعلل در تصمیم‌گیری آمریکا برای جبران اقدامات غیرقانونی این کشور در قبال ایران و برجام، متوقف بود اما پس از سفر اخیر «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و دیدار با مقامات عالی‌رتبه ایران، مذاکرات با هدف رفع تحریم ها، روزهای (28 و 29 ژوئن) در دوحه قطر برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (سه شنبه) در توئیتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران در برجام بوده و هست، طرفی که برای بازگشت، باید حسن نیت و التزام خود را ثابت کند، دولت آمریکا است.

کنعانی چافی افزود: ما همچنان به دستیابی به توافقی خوب، قوی و پایدار که منافع پیش‌بینی شده در برجام را برای ایران تضمین کند، متعهد هستیم. رسیدن به چنین توافقی، به تصمیم و اراده آمریکا بستگی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات انعطاف زیادی داشته است، تصریح کرد: حتما به توافق فکر می‌کنیم و علاقه‌مندیم توافق در آینده نزدیک شکل بگیرد، ولی قطعا احساسی عمل نخواهیم کرد و حصول توافق منوط به تصمیم سیاسی آمریکاست.

کنعانی: ایران همواره خواستار تضمین جدی آمریکا است

کلیدواژه