ایران بیانیه نماینده اتحادیه اروپا و پنج کشور دیگر ضد جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد
(last modified 1403-06-28T05:11:33+00:00 )
سنبله 28, 1403 09:41 Asia/Kabul
  • ایران بیانیه نماینده اتحادیه اروپا و پنج کشور دیگر ضد جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد
    ایران بیانیه نماینده اتحادیه اروپا و پنج کشور دیگر ضد جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران بیانیه‌های اخیر جداگانه نماینده عالی اتحادیه اروپا و نیز وزیران امور خارجه پنج کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، نیوزیلند و استرالیا درباره جمهوری اسلامی ایران را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: به نظر می‌رسد نماینده عالی اتحادیه اروپا تحت فشار لابی‌های سیاسی خاص و در ادامه اصرار بر رویکردهای غلط قبلی بدون توجه به واقعیت‌ها، دچار خطای راهبردی دیگری شده و در رویکردی مغرضانه، ادعاهای بی‌اساسی را درخصوص جمهوری اسلامی ایران تکرار کرده است.

کنعانی چافی با هشدار درباره اصرار مقامات اتحادیه اروپا و تعداد بسیار معدودی از کشورها به اتخاذ مواضع و یا صدور بیانیه‌های مخرب افزود: اتحادیه اروپا و این دسته از کشورهای معدود و متوهّم، با نگاه به روند برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و نیز درک واقع‌بینانه از حقایق ایران از جمله پیوند عمیق میان ملت و دولت و نظام جمهوری اسلامی، از اتهام زنی‌های پوچ و بی‌حاصل و ادامه رویه‌های شکست خورده ضدایرانی خود پرهیز کنند.

دیپلمات ایران با اشاره به سیاست ورشکسته توسل به تحریم آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورها ضد جمهوری اسلامی ایران افزود: اصرار بر رویکردهای غلط و غیرسازنده نه تنها راه حل هیچ مشکلی نیست، بلکه خود بخشی از مشکل است و تداوم چنین مسیر غلطی ضد ایران در راستای منافع آنها نیز نخواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جایگاه ویژه و متعالی حقوق بشر نزد جمهوری اسلامی ایران گفت: اتحادیه اروپا و برخی کشورهای مدعی دیگر از جمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و کانادا به جای دخالت در امور داخلی ایران، به فهرست سیاه حقوق بشری خود که حمایت از رژیم جنایتکار اسرائیل و سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مخالفان نسل‌کُشی جاری در غزه تنها گوشه‌ کوچکی از آن است، بپردازند.

کلیدواژه