اسد 05, 1401 08:12 Asia/Kabul
  • باقری کنی: ایده‌هایی برای جمع بندی مذاکرات داریم
    باقری کنی: ایده‌هایی برای جمع بندی مذاکرات داریم

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: ایده‌هایی برای جمع بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی در روزنامه فایننشال‌تایمز درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها نوشت: «بعد از ۱۵ ماه مذاکرات فشرده و سازنده در وین و تعاملات بی‌شمار با طرف‌های برجام و آمریکا من به این جمع‌بندی رسیده‌ام که فضای برای مصالحه‌های مهم اضافی به پایان رسیده است. من اکنون روی میز متنی گذاشته‌ام که در آن، رفع تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای برای احیای برجام به تفصیل شرح داده شده‌ است.این متن، بهترین توافقی است که من به عنوان تسهیل‌کننده مذاکرات آن را ممکن می‌بینم. توافق بی‌نقصی نیست اما در آن به همه عناصر ضروری پرداخته شده و در بردارنده مصالحه‌های سخت حاصل‌شده توسط همه طرف‌ها است.»

در همین راستا و به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در توئیتی نوشت:‌ در طول هفته گذشته، تبادل نظرهای جدی و سازنده‌ای با طرف‌های مقابل پیرامون مذاکرات وین انجام شده است.

باقری کنی افزود: هماهنگ کننده ایده‌های خود را برای جمع بندی مذاکرات ارائه کرده است؛ ما نیز ایده‌هایی برای جمع بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی داریم که به اشتراک گذاشته خواهد شد.

"باقری کنی": سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران خنثی‌سازی تحریم است

کلیدواژه